Annons

Kategorier istället för album?

Produkter
(logga in för att koppla)

orjanb

Medlem
Som det ser ut nu finns det ingen möjlighet att lägga en bild i flera olika album (om man inte vill ladda upp den igen).
En lösning skulle vara att man får välja nyckelord för sina bilder, vilket gör att albumen blir mer dynamiska.
Ett exempel: om jag till exempel har en svart-vit bild på en älg, och vill att den ska synas i både albumet "Svart-vitt" och i albumet "Natur" så taggar jag bilden med nyckelorden "Svart-vitt" och "Natur". På min sida skulle sedan album skapas utifrån de nyckelord jag valt. I det här fallet skulle min älg-bild visas i två album utan annan ansträngning än att jag valde nyckelord för den.

Man kan ju tänka sig att få en lista på sin sida med länkar till sina bilder per kategori.

Det går att göra dessa sökningar via Sök bilder idag (tex ditt användarman + en viss kategori) idag och lägga som bokmärken på din sida, men det är en ganska tung fråga för databasen så alla behöver inte göra så tack :)

Jag jobbar just med att optimera sökfrågan för kategoriurval, så vi kan få igång intresseavdelningarna - de framsökningarna drar lite för mycket databaskraft för att jag skall våga slå på dem. När jag fått till det blir det möjligt med personliga kategorivisningar också.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto