Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kass kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)

perrawik

Aktiv medlem
Köpte en Nikon F75 för en månad sedan ungefär.
Är jättenöjd med kameran men inte med den medföljande "kamerasnöret" tunt litet band ... ILLA.

Är det någon som vet var man kan köpa en vettig nikon kamerarem i stockholmstrakten?
 
Fotobutikerna brukar ha remmar som passar. Heslt bör den vara bred och på ena sidan ha ett matrial med hög friktion, så den inte glider av axeln under transport. Jag antar att en kamerarem som inte har namnet Nikon fungerar minst lika bra.
 
Jag kan tillsammans med en av fotograferna på Svenskan rekommendera en remm som tillverkas av Domke. Den heter något i stil med Ultra-grip. Den är gjord i Canvas med insydda gummitrådar på ena sidan. Kostar en bra slant dock, men billigare än en kamerareparation.

ps. I stockholm säljs den av Kameradoktorn, kan ju ha bidragit till prislappen.ds
 
man kan annars skaffa en remm till D2h, den är slitstark och har gummibeläggning på hela undersidan. Skälet till att Svenskan inte använder dem är att de inte vill "lysa som några reklampelare".
 
Jag tycker att remmen till D70:n är helt ok. Är det samma som till D2H? Lagom bred och med gummibeläggning mot axeln.
 
Med en bra kamera följer en bra rem,,,

Hmmm,, trodde alla hade slutat använda rem,,:)

Om jag inte minns fel var väl Eos100 "REM"-driven:)

Jag äger ingen rem till min kamera! Men det är ju jag det:)!/Mvh Niclas.


Ps, skämt och sido,, här har vi remmar i massor av remmar....http://www.photax.se/
 
molarin skrev:
Jag tycker att remmen till D70:n är helt ok. Är det samma som till D2H? Lagom bred och med gummibeläggning mot axeln.
Det är nog snarare en likadan(förutom namnet, naturligtvis) som D100 har. D2h är mjukare i materialet, har längre och bättre beläggning och är bredare.

Vad gäller remmen från Photax blir jag nervös av snabbkopplingen. Domkeremmen har visserligen snabbkoppling men inte gjord så. Den är gjord i metall och man måste dra ner en spärr och sen föra ut en ögla genom en liten öppning; med andra ord: mer komplicerad.
 
Re: Nikonrem

perrawik skrev:
Jag vill helst få tag på en bred nikon orginal rem.

Räcker det inte med att det står Nikon på?
På Tradera.com brukar det dyka upp remmar av olika slag ibland.

http://www.photax.se/

:)

Mvh Niclas.

Ps, Eller varför inte "sameremmen" då kan man fota samer med renar också:)!
 

Bilagor

  • tokarremmar_lowres.jpg
    tokarremmar_lowres.jpg
    15.9 KB · Visningar: 1,227
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.