Annons

Karlstad?

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
En stilla undran om det finns något som lämpar sig att fotografera i Karlstad i morgon tisdag 1:a februari? Sannolikt har det börjat skymma när jag släpps ut och har möjlighet att avbilda det som kan avbildas.
 
Om du har stativ, kan du ju fotografera stadshotellet. Jag har aldrig varit i Karlstad, men jag har sett det på bilder. Det ser ju ut som de där lyxhotellen på franska Rivieran, så om du sedan kan jobba vidare i Photoshop, så kan du lägga in palmer i bilden. Om ni har snö i Karlstad, kanske du skulle vänta tills den är borta, så tar du en ny bild på hotellet när solen skiner.
 
RolandM skrev:
Tackar! Noterar stenbron på fotolistan.
Den ligger vid Haga, inte precis mitt i stan men med en kilometers gångavstånd.

Byggnader finns fina efter älvkanten vid Klara som brukar spegla sig snyggt om ljuset är rätt.

Själv har jag siktat in mig på området bakom Löfbergsskrapan i bland, hamnområdet och ett gammalt järnvägsspår som går att göra bild av där.

PS. Får du tid över så har några medlemmar här från fotosidan (m fl) utställning i entren på stadsbiblioteket. Utställningen på Naturum var ju fel dag om du inte är kvar på Onsdag också. DS.
 
Lotta, jag noterar hamnen, skrapan och järnvägen. Biblioteket noteras även det och nog besökas på vägen mellan Statdshotellet och Stenbron.

Tackar!
 
Det blev ett besök vid fotoutställningen intill bibliotekets entré. En utställning med varierande stilar och bildinnehåll av flera fotografer i Nya Karlstads fototoklubb. Ett besök rekomenderas.

Några fina spegelbilder gick tyvärr inte att ta av byggnader invid Klarälven. Väl på plats insåg jag att kung Bore hade lagt sin mantel i älvfåran. Men väl bilder av stadens kändis och byns nöjestempel (obs ej Sandgrund).

Himlen lyste röd vid halvfemtiden över den skinande glada servitrisen.
 

Bilagor

  • crw_2231.jpg
    crw_2231.jpg
    19.1 KB · Visningar: 236
Tar en sväng till Karlstad i morgon fredag och ser om jag kan fortsätta med stadsvandringen. ANtar att det mörknar senare denna gång och det finns lite kvällsljus kvar när staden tänder upp sin belysning. Stativet är nedpackat.
 
Fick spåra för plogbilen på vägen dit och tappade intresset för fotograferande idag i gråvädret med regn och snöslask. Återvände hem utan bilder, under eftermiddagen.
 
Jag är ju lite sent ute men områdena i (yttre) hamnen kan vara kul... För övrigt är jag också intresserad av alla möjliga fototips här i karlstad. Platser, evenemang, osv...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.