Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kantfri utskrift på Epson i Mac OSX

Produkter
(logga in för att koppla)

abbebus

Aktiv medlem
Hej!

Jag har nyligen bytt min gamla PC mot en Mac.

Jag har en Epson R200 fotoskrivare och på PC:n var det inga problem att göra kantfria utskrifter. Men hur gör jag på Macen?

Jag har letat och letat men hittar inte var jag väljer kantfri utskrift. Nån som vet!?!?!?
 
hmm, inget svar...nog finns det väl en del här som har Mac/Epson?

Jag såg att någon varnade för kombinationen Mac/Epson i en annan tråd här på FS. Tydligen kan det vara dåliga drivrutiner som gör att kantutskrift inte är möjlig.

Är det någon som vet vilka Epson-skrivare som inte trivs med Mac? Det kanske bara gäller R-serien?
 
oj.. har ju kunnat en lösning på det problemet, har ju själv både Mac och Epson skrivare men var förlänge sen ja höll på å skrev ut.
Har för mig att det ska gå med antigen någon 3dje-parts drivrutin eller om det var något 'full' hack av Epsons drivrutin.

Kan kolla lite på det när ja kommer hem om ja kommer ihåg. :/
 
(kanske inte var uppenbart, men länken jag gav pekade på en lösning för R200, har dock inte en sådan själv så jag kan inte testa...)

Jocke
 
Precisera lite mer vad du menar.
Har Mac och Epsonskrivare och inga problem med utskrifterna.

/H
 
Tack, det verkar ju inte vara nåt problem - det gäller bara att ladda in båda drivrutinerna.

Då kan man fundera på en Epson i alla fall - jag hade nästan räknat bort dem pga detta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.