Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kan någon hjälpa MIG?

Produkter
(logga in för att koppla)

erica.w

Ny medlem
HEJ
Jag är ute efter en ny kamera den får kosta max 3500kr

Jag har själv titta lite men jag vill gärna ha andra förslag

Dom jag har tittat på är:
fujifilm finepix S1000fd
fujifilm finepix S8000fd
Fujifilm finepix S8100fd

Jag har innan en Canon ixus 55 men jag tycker inte den hänger med, jag fotar mycket djur och jag får spökeffekt på hunden när den springer
Jag vill alltså ha en bra kamera som är snabb med en bra skärpa där det inte blir några spöken på bilderna. Jag vill även att kameran ska kunna ta bra bilder i serie. Sedan har jag en annan önskan och det är att kameran ska kunna ta bra inomhus bilder tex när jag e på svenska mässan då blir det som om jag fotat i halv taskit ljus bilden blir näst intill grå brun, det Spelar ingen roll om jag använder blixt eller ej. Detta vill jag komma ifrån.

Vad tycker ni? Vilken kamera ska jag välja som klarar av mina krav?
Är långt ifrån en expert så jag vill gärna ha massor av hjälp samt även gärna förslag på andra kameror.

Om du går in under produkter i menyn och väljer recensioner kan du läsa vad folk tycker om olika kameror.
Eller också kan du gå in på:
http://www.dpreview.com/
och titta på deras tester av olika kameror. Kasta in en fråga så här i forumet brukar vara milt sagt förvirrande då du kommer att få ungefär lika många förslag som det finns kameror, och alla tycker att den egna kameran givetvis är den bästa ;)

tack för tipset men jag var inne på recensioner och kunde bara hitta en av dom som jag tittat på där.

Jag skulle definitivt överväga Nikon D40 ink 18-55 objektiv som säljs för 2990:- på elgiganten, verkar vara slut nu men ska komma in v24.

frepe257 skrev:
Jag skulle definitivt överväga Nikon D40 ink 18-55 objektiv som säljs för 2990:- på elgiganten, verkar vara slut nu men ska komma in v24.

Får man motsvarande 400mm glugg till den?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar