Annons

Kan man lita på "Senaste som tittat..." och antalet visningar?

Produkter
(logga in för att koppla)

bjanha

Aktiv medlem
Jag börjar mer och mer tvivla på att listan med "Senaste som tittat på bilder/album" verkligen stämmer. Flera ggr har jag noterat att jag precis fått en kommentarer och när jag tittar i listan över vilka som senast tittat på mina bilder ligger personen inte med.

Dessutom kan man diskutera det som David skriver i bildkommentaren under denna bild:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=182090

Uppenbarligen har den visats minst sex ggr mer än som anges under bilden. Kan vi inte lita på sifforna?

Antal visningar räknar bara inloggade som kikar, det är antingen en bugg eller en finess - bestäm själv. Det står dock på listan att fixa det där och använda sessionscookien för att avgöra om man redan kollat en gång.

"Senast visad för" vet jag inte om några problem med. Det känns inte superviktigt att sätta igång en utredning om den gör helt rätt eller ej.

clindh skrev:
Antal visningar räknar bara inloggade som kikar, det är antingen en bugg eller en finess - bestäm själv.

Finess är det ju knappast eftersom den bara räknar vissa personer. Det betyder ju att icke-medlemmar inte räknas som tittare, och det känns ju lite surt.

"Senast visad för" vet jag inte om några problem med. Det känns inte superviktigt att sätta igång en utredning om den gör helt rätt eller ej.

Det behövs nog ingen utredning. Det är snarare ett faktum att den missar att lista person på måfå. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar