Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Kan kameran fokusera på dammkorn?
- Trådstartare MylinG
- Start datum
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Möjligen, om dom är stora nog.
Mina dammrottor är easy match för 40D
Men detta kann vara en död pixel. För att få svar på detta. Ta ett foto med objektivdekselet på. Se om den vita plutten är där ennu.
/Erik J
Mina dammrottor är easy match för 40D
Men detta kann vara en död pixel. För att få svar på detta. Ta ett foto med objektivdekselet på. Se om den vita plutten är där ennu.
/Erik J
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Jag backar ur. Du fotar i en mijö som är okänd för mej.....
MylinG
Aktiv medlem
ok?
Men brukar den ta kort om fokus inte är inställd på något särskildt? Den ska ju inte gå och trycka av om den inte är "färdigfokuserad"?
Hur blir "kornen" så skarpa om det inte är dem den fokuserar på?
Har flera sådana här kort som jag tagit i olika vinklar och från olika håll i rummet... Bara en massa vita fläckar.
Men kameran är "frisk" för den tar fina kort annars.
Men brukar den ta kort om fokus inte är inställd på något särskildt? Den ska ju inte gå och trycka av om den inte är "färdigfokuserad"?
Hur blir "kornen" så skarpa om det inte är dem den fokuserar på?
Har flera sådana här kort som jag tagit i olika vinklar och från olika håll i rummet... Bara en massa vita fläckar.
Men kameran är "frisk" för den tar fina kort annars.
MylinG
Aktiv medlem
precis
Det är det jag menar, jag hade autozoom och ställde inte in det manuellt. Men om det då är döda eller "heta" pixlar, borde det inte vara genomgående för varje bild då? Alltså, den döda pixeln kan väl inte plötsligt börja fungera igen?
Det gör den isåfall för kameran tar perfekta bilder nu...
Det är det jag menar, jag hade autozoom och ställde inte in det manuellt. Men om det då är döda eller "heta" pixlar, borde det inte vara genomgående för varje bild då? Alltså, den döda pixeln kan väl inte plötsligt börja fungera igen?
Det gör den isåfall för kameran tar perfekta bilder nu...
Gurra1980
Aktiv medlem
Du har nog hittat svaret, men jag kan ju skriva ändå. Det måste va som någon innan skrev att kameran inte har något kontrastrikt att fokusera på och då kan som sagt fokus hamna lite var stans. Anledningen till att dammkornen är skarpa måste väl vara att att det helt enkelt finns damm överallt i luften och då blir ju alltid några skarpa.
Ha de
/Gurra
Ha de
/Gurra