Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan inte spara "tillbaka" till Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

jarnjungfrun

Aktiv medlem
När jag har "edit a copy in PhotoShop with Lightroom adjustments" och skall spara tillbaka den till Lightroom så går det ej?
Ps klagar på att bilden används eller e öppen i ett annat program, men det e ju det som e idén med att editera i en external editor ju??

Någon som har en lösning?

Mvh Mange
 
jarnjungfrun skrev:
När jag har "edit a copy in PhotoShop with Lightroom adjustments" och skall spara tillbaka den till Lightroom så går det ej?
Ps klagar på att bilden används eller e öppen i ett annat program, men det e ju det som e idén med att editera i en external editor ju??

Någon som har en lösning?

Mvh Mange

Hej!
Det skapas en kopia av filn som du editerar i Photoshop om originalet är en raw-fil. Är det en jpg, tif eller liknande så får du ett val om dú ska editera en kopia eller originalet. Väljer du då att editera originalet så sparas det tillbaka i Lightroom. Lightroom och Photoshop skriver inte i en raw-fil.

//Dan
 
det är en raw-fil som är orginalet men när jag tar "save" så vill jag att det skall bli en kopia (1 of 2) av orginalbilden så att det blir orginalfilen och en redigerad fil i LR..
Detta fungerade förut men nu av ngn konstig anledning så funkar det ej längre, jag har väl gjort någon inställning eller uppdaterat nåt program?
 
Har du kollat så du tittar på bild 2av2 i lightroom och inte 1av2 som ska vara en raw-fil? För den ska inte gå att ändra genom photoshop.
 
PontusWestermark skrev:
Har du kollat så du tittar på bild 2av2 i lightroom och inte 1av2 som ska vara en raw-fil? För den ska inte gå att ändra genom photoshop.

... när jag stänger ned LR och startar upp det igen då blir bilden (2/2) uppdaterad. För att ändringarna från PS skall följa med till LR så måste jag starta om LR.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.