Annons

Kan inte länka från Lightroom Web Gallery

Produkter
(logga in för att koppla)

jarnjungfrun

Aktiv medlem
Jag har gjort ett web galleri i lightroom och det funkar bra att titta på men när jag skall lägga in mappen med galleriet i min mappstruktur i min "site" mapp så funkar inte länken?
Indexsidan verkar vara trasig, den funkar inte hur jag än gör. Jag har banne mig rätt sökväg för det funkar om jag gör ett galleri i t ex. Porta och lägger i samma mapp?

HJälp!
 
Förstår jag dig rätt när du säger att länken fungerar när du kör från hårddisken, men inte när du lagt upp den på ett hemsidesutrymme? Kan det vara så att länken refererar till hårddisken (dvs ex. c:/nånting/nånting)?
Har du galleriet upplagt nånstans så man kan ta en titt på koden?
 
jag har en mapp där min indexsida och alla mappar med albumen är i då länkar jag så här till alla andra album...

<li><a href="skargarden/index.html">070721 Skärgården</a></li>

... när jag gör likadant med en indexsida som genererats från Lightroom så blir länken typ död, det händer inget när man klickar på länken på min sida???
 
nu la jag upp det på sidan och det verkade funka??? det måste vara nåt med min burk som gör att det inte går???

hmm. konstigt?
 
Det första som slog mig var att det kanske rörde sig om ett "nivå-fel" i länkningen, men fungerar det nu så är det ju bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.