Hej igen, gud vad snälla ni är som svara på allt. Känner mig mycket mer "upplyst" nu.
Ingen som vet om den där matematiska formeln? Så här står det i min manual.
MANUEL FLASH OPERATION (Except EOS700, 750, 850)
This flash unit can be used in Manual Mode at full power and at 1/16 power.
1. Set the camera’s exposure mode to Manual / M mode.
2. Slide the flash unit’s Power Switch to MH (full flash power) or to ML (1/16 flash power).
3. Focus on the subject and set the camera’s F-stop, using the exposure calculated by the
formula shown below:
F-stop = Guide Number (G.N.) ÷ Flash to Subject Distance (m)
4. After the flash is fully charged, press he Shutter Release button to take the picture.
Guide Number will change according to the Zoom Head position, (see《chart.2》). Guide
Number will also change according to film speed (ISO),(see《chart.3》). In the case of
non-ISO100 speed films, multiply the《chart.3》number by the《chart.2》number. For example,
using ISO400 film, Zoom Head position for 50mm and the MH mode; multiply the《chart.3》
number ”2” by the《chart.2》number “40”: 40×2=80. This will be the new effective Guide
Number (G.N.) in meters. To determine the G.N. in feet, multiply the G.N. in meters by 3.3.
EX. If flash to subject distance is 10 meters:
F-stop = 80 ÷ 10 = 8 ( 8 is the F-stop to set on the camera.)
When repeatedly using the flash rapidly in the MH mode, it should be allowed to “rest” for
about 15 minutes after each 15 flashes. If used under the same conditions in the ML mode,
the flash should be allowed to “rest” after each 40 flashes
Räknar ttl ut allt det där själv? Och varför finns det en sån formel?
Även en rätt rolig sak som är på min blixt. Zoomen funkar bara när jag har zoomen riktad rakt fram, alltså rätt mot motivet. Fäller jag dock ner den här "wide panel" som det heter i manualen funkar inte zoomen, och den ställer in sig på 17 mm. Även om jag riktar blixten upp funkar inte zoomen heller, dock kan jag förstå att den inte har mycket nytta när man riktar den i taket. Det den är till för är väll bara att sätta bredden på blixten?
Och jag har tyvärr inte den blixten du tänker på :< Min har inga + och - knappar, här är min
http://www.sigma-imaging-uk.com/pdfs/EF-530_ST_Manual_CAN.pdf
Tack så hemskt mycket för era svar, verkligen!