Annons

Kameror på Ebay?

Produkter
(logga in för att koppla)

ddeeds

Avslutat medlemskap
Hej.

Jag är pågång att köpa en ny kamerar och har bestämt mig för en modell. Tanken är att jag skulle köpa den i Sverige men såg sedan på ebay att Canon UK har en outlett på "refurbished" produkter.
Dvs.
We just can't sell a refurbished item as new because...

- ...it was used as demo product (at trade fairs etc.), or

- ...the outside carton box was slightly damaged during transportation (and then replaced by a neutral brown packaging), or

- ...it was sold and the box was opened. Then the item got returned to Canon.


Är det någon som testat köpa en sån produkt? Om man jämför te.x. 500d så kostar den 170 Pund (ungefär 2000 SEK) jämfört med cyberphoto som tar 7 590 kr för samma paket (men då är den ju helt "ny")

Mvh
Johan
 
"Buyers are responsible for all shipping and handling charges. We only ship within the UK (England, Wales, Scotland and Northern Ireland)."
 
Det är bara att slå till på ett köp för din del. Själv har jag vid ett tillfälle köpt en Nikon D200 "refurbished" på ebay. Fungerar klockrent.

Lycka till att fynda!
 
Är det någon som testat köpa en sån produkt? Om man jämför te.x. 500d så kostar den 170 Pund (ungefär 2000 SEK) jämfört med cyberphoto som tar 7 590 kr för samma paket (men då är den ju helt "ny")

Spontant känns ju priset "för bra för att vara sant", när man inte ens får en begagnad privat för de pengarna (väl?). Är du säker på att det faktiskt är Canon UK som officiellt säljer via ebay?
 
"Buyers are responsible for all shipping and handling charges. We only ship within the UK (England, Wales, Scotland and Northern Ireland)."

OK,,dem säljer ej i övriga Europa. Själv brukar jag maila och höra om sådana säljare kan göra ett undantag och samtidigt fråga vad frakten skulle kosta då?,,,det händer att man får positivt svar,,värt att lyssna först för säkerhets skull.
 
Hej.

Jag är pågång att köpa en ny kamerar och har bestämt mig för en modell. Tanken är att jag skulle köpa den i Sverige men såg sedan på ebay att Canon UK har en outlett på "refurbished" produkter.
Dvs.
We just can't sell a refurbished item as new because...

- ...it was used as demo product (at trade fairs etc.), or

- ...the outside carton box was slightly damaged during transportation (and then replaced by a neutral brown packaging), or

- ...it was sold and the box was opened. Then the item got returned to Canon.


Är det någon som testat köpa en sån produkt? Om man jämför te.x. 500d så kostar den 170 Pund (ungefär 2000 SEK) jämfört med cyberphoto som tar 7 590 kr för samma paket (men då är den ju helt "ny")

Mvh
Johan

Denna säljare säljer internationellt. Refurbished Canon Rebel T1 aka 500D för ca 5500 SEK inklusive frakten inräknad http://cgi.ebay.co.uk/CANON-EOS-REB...Cameras_DigitalCameras_JN?hash=item45ef7cd832

Samma säljare med övriga Eos modeller http://stores.shop.ebay.co.uk/DigiG...9?_nkw=canon+eos&submit=Search&LH_TitleDesc=1
 
Allting hänger ju på att man får ett bra pris med frakt och allt inräknat.. Man får ju inte glömma att be dem skicka varan som en "gåva" så att inte tullen drar ytteliggare skatt på kameran... Dessutom är ju garantin sänkt till 1 år...
 
Allting hänger ju på att man får ett bra pris med frakt och allt inräknat.. Man får ju inte glömma att be dem skicka varan som en "gåva" så att inte tullen drar ytteliggare skatt på kameran... Dessutom är ju garantin sänkt till 1 år...

Fast kamerorna som var länkade här var ju i England och då är det ju ingen Tull och Moms.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.