Annons

kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

AdamAxelsson

Avslutat medlemskap
hallo! Jag har en intressant fråga om vilken väska jag ska ha. jag vill undvika ryggsäck väldigt gärna. just nu har jag en lowepro där jag precis får plats med min D80 med en 18-135mm. och en 35mm. nu har jag köpt ett tillhörande MB-80 och nu får bara kameran och 35mm. objektivet fast. jag vill kunna få plats med D80n med MB, 18-135 och 35mm. Jag funderar också på ett 70-200 vr så då vill jag gärna inte köpa ny väska när det väl händer. tacksam för snabbt svar!
 
Finns någon std. väska då???

Jag har 3 små, 2 medium, 1 stor och en ryggsäck som jag inte orkar bära. Jag packar för dagen.
Den mäst använda är min Slingshot AW200; tät följd av min Tamrac Pro 8.

Idividuella frågor är omöjliga att besvara.

Vilka jeans tycker du att jag skall köpa???
/Erik J
 
Måste hålla med Erik här. Helt individuellt beroende på vilka egenskaper du vill ha på väskan.
Ryggsäck?
Axelväska?
Regnsäker?
Smidig?
Tålig?
Snygg?
Billig?

Finns ett oändligt utbud. Jag gjorde så att jag gick in och kollade lite recensioner här på FS och sedan gick jag ner och klämde på de jag verkade intresserad av på Scandinavian Photo. Fastnade själv för LowePro Nova 3 AW och LowePro Stealth reporter 200Aw. Har inte ritkigt bestämt mig ännu vilken av dem det blir. Just en del av de ovan nämda genskaperna som står och faller mot varandra.

Lycka till i djungeln.

/Martin
 
Själv har jag en Lowepro Stealth Reporter D400 AW som jag tycker är skön. Lätt tillgänglig om man vill byta objektiv genon att man kan ha den framför sig.

Det som är negativt är ju just när man lutar sig framåt å ska huka sig är då att väskan hänger med o långsamt åker i marken.

Kan verkligen inte rekomendera att köpa en via internet utan att först ha testat den, åk istället till en väl sorterad fotobutik som har många olika märken å modeller exempel vis scandinavian photo, där jag köpte min.

Kan ju vara bra att välja en väska som är lite större ifall att man vill ha ngt extra i den.

"Stealth Reporter" är ju ett för övrigt ganska häftigt namn:)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.