Annons

Kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

lilla-alby

Avslutat medlemskap
Har köpt ett stycke Nikon AF-S 70-200 2,8 objektiv till min D90, inser att min tidigare kameraväska är lite liten.

Så min fråga är ???

En bra kameraväska som rymmer objektiv 70-200 + ett lite mindre objektiv och kamera + en dator 14".

och vad kostar det??

Några förslag ??

Tja... Vet inte vilken typ av väska du tänkt. Ska man bäre på dator och kamera med 70-200/2.8 kan en ryggsäck vara bekvämt. Ryggsäck har ju fördelen att det är bekvämt att bära tungt och långt, men att man måste ta av sig väskan för att komma åt utrustningen.
Ska den rymma en 14" dator blir den automatiskt lite större än den hade behövt vara annars.
Sedan vet jag inte om du tycker att det är viktigt att du kan ha 70-200:an monterad på kameran i väskan.
Lowepro Computrekker är väl en väska som inte kostar allt för mycket som har plats för dator och monterad 70-200. Då har du lite att växa i åxå (förutsatt att du bara har ett annat lite mindre objektiv idag).

Tamrac Aero Speedpack 85 verkar kunna vara något för dig kanske, om du inte planerar att öka storleken så mycket på din kamerautrustning. Den har ju fördelen att ma inte behöver kränga av sig hela väskan för att få upp kameran. Jag har ingen egen erfarenhet av den dock.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto