Annons

Kameraväska (liten & kompakt) för kamera och ext. blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

konjgf

Medlem
Hej

Söker en kameraväska som är så liten och kompakt som möjligt men ändå rymmer en systemkamera med "normalzoom" och en extern blixt.

Såg för en tid sedan en väska av "top load" modell som rymde ett kamera paket men inte så mycket mer, men på locket fanns en expanderbar ficka där man ev. skulle kunna få plats med en extern blixt. Nu när jag skulle vilja köpa en sådan kan jag inte hitta den igen.

Är det någon som har en ide? eller har tips om någon annan bra väska för kompakt förvaring (inte en massa "stora" fickor, utan i stort sett bara plats för kamerapaket och blixt).

Mvh Jocke G

LowePro Nova (axelremsväska) skulle kanske kunna vara något för dig?

Jag har en Nova 2 som är smidig. Där får du plats med det du beskriver + att du har en ficka på utsidan för lite småplock. Det finns även mindre fickor på själva väsklocket.

Annars kan säkert top load, som du själv nämner, vara ett bra val. Förmodligen är det modeller av märket "Tamrac" du har sett. Har för mig att även LowePro har den här typen av väskor. Borde finnas hos Scandinavian eller Cyber..

Vart en väldigt enkel väska av märket Lotus, tyvärr får inte den externa blixten plats men det vart lite panikköp ska till Thiland på tisdag och har ingen möjlighet att släpa med hela utrustningen och det var vad butikerna i närområdet kunde förmå.
Har nog kommit fram till att jag i framtiden ska han någon form av ryggsäcksmodell där man får plats med både fotoutrustning men även får plats med annat typ Lowepro rover aw 2 el. dyl.

Tack för hjälpen // Jocke G

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar