Annons

Kameraväska.. en djungel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bass skrev:
Men jag missbedömde storleken på väskan!! Trodde aldrig att den skulle vara så här stor haha.
Borde nog ha letat efter en Lowepro Mini trekker som någon nämde här tidigare.
Kanske försöker jag byta denna eller så får jag skaffa prylar o fylla denna med =)

Jag tycker att du ska behålla din stora väska.

Enligt min erfarenhet är det lätt att underskatta det utrymme man behöver. Man behöver oftast en hel den mer plats utöver vad som krävs för att precis få plats med kameror, objektiv, blixtar och filter osv. Tex behöver man extra plats när man byter objektiv, skruvar av och på filter osv. Ofta är det lite bråttom och man har inte riktigt tid att stoppa tillbaka allt på sin rätta plats osv. Extra utrymme för att kunna sprida ut sig lite, och tillåta sig själv att skapa en kontrollerad röra i väskan är viktigt tycker jag.
 
Jag har 3 väskor:

LowePro Minitrekker AW
När "ALLT" skall med och man skall vara borta lite längre.

LowePro Slingshot 200 AW
Helt suverän väska, hur smidig som helst, enligt mitt tycke.
Man får fram kameran snabbt!!!
Slingshot rymmer betydligt mer än vad man tror.
Behöver ingen annan väska, jag är helnöjd!

LowePro Topload Zoom AW
Rymmer tillexempel 20D med vertikalgrepp och ett zoom-objektiv, tex 24-105.
Liten, tyvärr FÖR liten till min nuvarande kamera.

/Benny
 
Jag ser att det är fler än jag som har samma problem.Jag behöver en liten, tålig kameraväska till bra pris.Jag har en Pentax istDS med 18-55 objektiv och vill kunna slänga med vidvinkeln, papper och penna, men är nöjd därefter. Jag har nämligen en Lowepro ryggsäck Mini Trekker Classic, som nog är det bästa kamerarelaterade tillbehör som jag nånsin köpt och som jag kompletterar med.(Även om den saknar allvädersskydd) Jag står nog i valet mellan en Lowepro Rezo 160 AW eller Lowepro Nova 1 AW. Den senare får bra omdömen här på FS. Jag är kort, vill ha väska som avlastar tyngden OK, är allvädersskyddad och som är bra för kameran. Önskar synpunkter!!


Agneta G
 
Senast ändrad:
Gadget skrev:


LowePro Slingshot 200 AW
Helt suverän väska, hur smidig som helst, enligt mitt tycke.
Man får fram kameran snabbt!!!
Slingshot rymmer betydligt mer än vad man tror.
Behöver ingen annan väska, jag är helnöjd!

/Benny

Hej Benny och alla andra fotofantaster. Är själv intresserad av LowePro Slingshot 200 AW och undrar om någon annan har några åsikter om den och syskonmodellen, heter den 100 AW eller ...?

Hur mycket rymmer dessa modeller?

Tack på förhand / Jan-Olof
 
På jakt efter kameraväska har jag tittat runt på lite hemsidor. Lowepro.com har bra text och bilder på sina kameraväskor. På Scandinavianphoto kan man också få se bra bilder på väskorna. Bägge ställena brukar också skriva måtten. Jag såg förresten att det fanns en annons om en begagnad Slingshot 100 på Cyberbörsen(Cyberphotos annonsmarknad)

Agneta G
 
Hej,jag fick tips på en ganska ny modell Kata R 103,köpte på expert för 1800,plats för hus+300 två ytterligare objektiv+blixt och laptop.
 

Bilagor

  • 26-080[1].jpg
    26-080[1].jpg
    20.3 KB · Visningar: 357
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.