Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerautrustning+förvaring

Produkter
(logga in för att koppla)

Dicken

Aktiv medlem
Lite nyfiken på hur ni har er fotoutrustning hemma?

Typ förvarar in all utrustning i väska/väskor?

Jag funderar på ett litet skåp kanske glasdörr eller något men det är ju någon som häller in damm i brevinkastet när man inte är hemma.......=)

Berätta lite hur ni har gjort med förvaring kanske lite inspiration.

Jag som trodde att han hade fullt upp att hälla in damm i min lägenhet :(

Jag har det mesta i fotoryggsäcken, resten, alternativt det jag inte behöver med mig just nu, ligger i sina egna objektivväskor/blixtväskor mm. Dom mindre sakerna ligger i en låda i en byrå, större prylar står på ett skåp. Vill man ha det lite snyggare men ändå skyddat så kan man ju sätta en gummilist runt kanterna på dörren till tex ett vitrinskåp.

Stativen och ryggsäck ligger i en djup byrålåda tillsamman med det mest frekventa, resten står i ett prylskåp.
Det är ju inte direkt prydnadssaker så jag döljer det mesta när det inte används.

Jaså, häller den jä-en på hos dig också? ;-)

Jag har mina prylar dels i ett vitrinskåp, typ, med glasdörrar, dels i fotoryggan. I ryggan har jag de prylar som jag brukar använda mest.

Jag är lite sugen på ett vitrinskåp för jag tycker kameragrejor är mins lika snygga som porslinsfiguren å annat krafs, frågan är om frugan tycker det HAHA.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto