Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerasaker i Japan?

Produkter
(logga in för att koppla)

myrann

Aktiv medlem
Hej! Min morbror ska till Japan i april, och har erbjudit sig att köpa hem lite kamera saker till mig om jag ville det. Så nu tänkte jag höra hur det är med priserna där? Är det mycket skillnad? Det är väll i så fall en 5dmk2 som jag skulle köpa, men enbart om det lönar sig. Finns det nån japansk motsvarighet till prisjakt t ex? Tack på förhand!

Hittade den, verkar som att 5dmk2 ligger runt 16-17000 kr. bg-e6 låg på 1600 kr. Tack så mycket för tipset!

Hur fungerar nu det här med tull och moms och allt vad det är? Så att jag inte får några dolda kostnader.

Hur fungerar nu det här med tull och moms och allt vad det är?
Om man på resa till ett land utanför EU/EES köper saker värda mer än 4300 kr ska man betala moms och tull när man tar in sakerna i Sverige. På kamerahus är tullen 0 (noll) procent, på objektiv 7 procent.

Om man på resa till ett land utanför EU/EES köper saker värda mer än 4300 kr ska man betala moms och tull när man tar in sakerna i Sverige. På kamerahus är tullen 0 (noll) procent, på objektiv 7 procent.

När betalar man det då? Antar att dem flesta skiter i att betala moms och så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar