ANNONS
Annons

Kameraprylsköp i Singapore

Produkter
(logga in för att koppla)

sandkaka

Medlem
Hallå,
Åker alldeles strax till Singapore och tänkte då införskaffa mig lite olika kameraprylar, däribland stativ, två-tre objektiv (till Nikon D60) och förmodligen något annat som verkar intressant för stunden.

Det jag då undrar är hur priserna står sig mot här hemma i Sverige (hur mycket skiljer priset?), hur mycket man kan pruta, samt om ni har någon speciell återförsäljare att rekommendera?

Tack på förhand!

Kolla hemma

Hej! Bestäm vad du vill köpa och ta reda på lägsta priserna här hemma innan de reser. Med den svaga kronan är det inte så säkert att det skiljer särskilt mycket så det är bra att veta vad grejerna kostar här hemma. Bäst möjlighet att pruta har du om du betalar kontant. Senast jag var i Hong Kong skiljde det endast momsen i pris och då stod kronan i cirka 7 kr mot dollarn. Det var i oktober förra året.Du kanske kan hitta någon butik på nätet att kolla på innan du reser så vet du lite mer hur landet ligger. Lycka till!

Kolla på denna sida nedan. Här listas de flesta kameror och objektiv med vad de kostar i Singapore Dollar. Vissa priser är också från Hong Kong så kolla noga. Det listas även seriösa affärer i den tråden så det är lång läsning.

Översätt priserna till svenska kronor och jämför mot valfri affär. Tänk på att i de flesta fall så är det inte världsgaranti på grejerna du köper, vilket i praktiken innebär att du köper saker utan garanti om du inte tecknar tex en Mack garanti, men då har du ungefär ätit upp hela förtjänsten.

Singapore är inte det billigaste landet, men de har det mesta i lager!

Kolla här: http://www.clubsnap.com/forums/showthread.php?t=458315

Kollam innan

Ja, jag råder dig att kolla priser innan du åker. Sim Lim Square t.ex. är ett varuhus på sex våningar där allt i foto med tillbehör kan handlas.
Förr kunde man få mer än 30% billigare än i Sverige men i dag skiljer nog inte så mycket i pris - beror kanske iofs på vad du skall ha.
Varning! Var säker på vad du vill köpa och gå inte på försäljningssnacket. Dom vill gärna sälja på dig sina prylar och kan dra vilka valser som helst, fejkade tester och vad som helst. Man skall alltså VETA vad man skall ha och vad det kostar. Men som sagt; om du vet vad du vill ha kan du få vad som helst, även det som inte finns på lager - på 20 min så trollar dom fram din pryl . .
Lycka till!
/Göran

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar