Annons

Kameraprofil i Camera raw

Produkter
(logga in för att koppla)

PierreS

Aktiv medlem
Jag har laddat hem och installerat Camera raw 3.3.
I kalibreringsverktyget, där man ställer in färgerna, står det att kameraprofilen är ACR 3.1 precis som innan. Är det som det ska eller vilken är det som gäller. Jag har 350d.
Jag har inte sett om det finns någon annan eller om det finns fler att ladda ner.
Jag tycker att jag läser om ACR 3.3 på en del ställen i forumet.
Anledningen till att jag frågar är att jag inte får färgerna att stämma i Camera Raw. Jag skulle väldigt gärna vilja att dom gjorde det.

En oförskämd fråga kanske. Men har du installerat den korrekt. Prova att döpa om den gamla till valfritt namn och installera en gång till.

/Bengt

Inga frågor är oförskämda. Bara svaren.
Jo. Jag tror att jag har gjort rätt. Jag har gått genom alla mina plugins och det är bara den som heter camera raw. Jag ska testa igen

Kolla att den har rätt versionsnummer. Högerklicka på filen, kolla Egenskaper > Version.
Där ska stå 3.3.0.52

/B

Vad har du för version av Photshop? Från och med CS2 (tror jag) ska den ligga i delade filer.
Här ligger min:
C:\Program\Delade filer\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats

/B

Hittade faktiskt en fil till i program/delade filer/adobe osv. Har slängt ut alla andra samt bytt ut denna. Inbillar mig att färgerna ser bättre ut. Dock, det står fortfarande ACR 3.1 på camera profile.
Ser heller ingen skillnad mellan denna och den gamla i övrigt.
Vad står det på din Camera profile?

Senast ändrad:
Tror det ska vara så. Profilen för din kamera fanns nog redan i 3.1 och har inte ändrat sedan dess, däeför ligger namnet kvar.

Det står ACR 3.3
Har du kollat versionsnumret på den som ligger i "Delade filer"? Är det 3.3 så har du rätt fil.

/B

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar