Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kameran tar inte kort när jag klickar
- Trådstartare xlxl67
- Start datum
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Kan det vara så att kameran vägrar ta en bild utan att den fått till skärpan? Jag har en Canon, och man kan ställa in den på att göra just det.
Om du försöker ta bilder i lågt ljus kan kameran få svårt att ställa in skärpan, och om den då är inställd på att ställa in skärpan rätt innan den tar en bild så kan det lätt bli så att det inte blir någon bild alls.
Om du försöker ta bilder i lågt ljus kan kameran få svårt att ställa in skärpan, och om den då är inställd på att ställa in skärpan rätt innan den tar en bild så kan det lätt bli så att det inte blir någon bild alls.
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
En möjlighet är att du stänger av AF när kameran inte vill ta en bild, och testar att ta exakt samma bild manuellt. Om du kan (får?) trycka av kameran så vet du vad det beror på.
Min Canon har tre AF-lägen som heter "One shot" , "AI focus" och "AI servo". Av dessa tre är det bara den sista som låter mig trycka av en bild utan att kameran har hittat någon skärpa.
Min Canon har tre AF-lägen som heter "One shot" , "AI focus" och "AI servo". Av dessa tre är det bara den sista som låter mig trycka av en bild utan att kameran har hittat någon skärpa.
MisterMustard
Aktiv medlem
Jag har för mig att det heter prioritet eller dylikt på min d800. Dvs om kameran ska prioritera att ta en bild när jag trycker oavsett om den tycker att den har fokuserat färdigt eller inte.