Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraköp utanför europa

Produkter
(logga in för att koppla)

Tigerrr

Medlem
Hej!

En bekant åker till Beijing och jag tänkte be honom att köpa mig ett nytt kamerahus till mig.

Har läst i andra inlägg att bl.a. Nikon Sverige ej servar kameror köpta utanför europa. Någon som vet om Canon har samma policy?

Tack till dig som svarar! :)

Pelle

Vet inget om servicen, men prismässigt var det knappt någon skillnad mellan Kina och Sverige när jag var där för ett knappt år sedan. I Hong-Kong var det dock betydligt billigare, räkna med 40-60% lägre priser.

I Kina gäller dock "Verkar det för bra för att vara sant är det i regel inte heller sant" mer än någonsin!

Om jag inte minns fel så Canon bara europagaranti på sina kamerahus medan det är världsgaranti på optiken.
Tycker nog personligen att det är värt dom extrapengarna och köpa huset i europa. Skulle kännas trist att behöva betala för en "garantirep".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar