Annons

Kamerahuslock till 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

JEzus

Aktiv medlem
När jag köpte min 20D beg så missade jag att inte ett kamerahuslock följde med i affären.
Så min fråga är vart kan man få tag i ett lock, är det något de säljer i den vanliga fotoaffären eller måste det köpas på nätet och i så fall vart?
Jag skulle även behöva backre locket till objektivet 18-55mm som följde med i köpet då jag anser att det är ett skitobjektiv och börjar skissa på planer att byta...

Mvh
Björn
 
Såväl kamerahuslock som baklock brukar vara lagervara hos riktiga fotohandlare.
 
Tack för jätte snabbt svar =)
Det blir att ge sig ut på staden imorgon på jakt efter lock!
Du kan inte gissa vad det kostar?

mvh
 
Jag ser att du bor i Östergötland, så risken finns att du behöver använda postorder. Riktiga fotohandlare finns mig veterligen bara i typ Stockholm, Göteborg och Malmö. Postorderhandlarna kanske inte har grejerna i sina kataloger, men sannolikt kan de ta hem dem ändå om man ber dem via e-post.

Vad de kostar till Canon vet jag inte, men till Nikon har jag fått betala en dryg femtiolapp styck när jag köpt.
 
JEzus skrev:
När jag köpte min 20D beg så missade jag att inte ett kamerahuslock följde med i affären.
Så min fråga är vart kan man få tag i ett lock, är det något de säljer i den vanliga fotoaffären eller måste det köpas på nätet och i så fall vart?
Jag skulle även behöva backre locket till objektivet 18-55mm som följde med i köpet då jag anser att det är ett skitobjektiv och börjar skissa på planer att byta...

Mvh
Björn

http://home.swipnet.se/~w-116753/
/Brage.
 
VA ??
Får man inte med det ?
Huset kostade väl när det var nytt typ 14000 och man får inte med ett lock ??
Silka snåljåpar . .
 
Min bil kostade bergis över 200 000 när den var ny, och ändå fick jag inte med något tanklock när jag köpte den begagnad!

;-)
 
-Ale skrev:
VA ??
Får man inte med det ?
Huset kostade väl när det var nytt typ 14000 och man får inte med ett lock ??
Silka snåljåpar . .
Jodå, för 14000 nytt får du med ett lock. Såklart. Fast man kan undra om skillnaden i pris mellan nytt och begagnat är värt ett helt lock. :p
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.