Annons

kameraexperten.se bra sida att beställa från?

Produkter
(logga in för att koppla)

liike

Avslutat medlemskap
Ska som sagt köpa en Canon EOS400D i en nära framtid och har kollat på www.kameraexperten.se och är lite frågande om hur pass bra denna sida är att beställa ifrån , service och om det är en seriös sida överhuvudtaget?

Råd/Tips och Kommentarer från alla som har hört eller vet något om kameraexperten tas vänligen emot!

Tack! //Linus

Tack Tony , har redan läst alla post om det på forumet redan.. tyckte inte det gav mig rent för mkt därför jag chansa på en ny tråd :)

angående pricerunner och prisjakt osv.. har redan kollat där , känner mig lika osäker fortfarande dock.

själv har jag aldrig hört talas om företaget/sidan innan och ingen jag känner heller. Kommentarerna om "företaget" på prisjakt kan lika väl varit skrivna av "anställda" såsom kunder.. =/

400D:n är billig som fasiken , det erkänner jag.. men just nu så är det mkt pengar för mig och känner inte för att chansa trots att jag hade gärnat sparat så mkt som möjligt på detta köp.

Bara det t.ex. att dom betalar frakt låter lite för bra för att vara sant....

återigen , tack för svaret!

//Linus

Jag har köpt en K10D därifrån och det var inga problem och kameran kom snabbt. Däremot var det ingen tryckt svensk bruksanvisning med och det verkar det inte vara till 400D heller när jag läser på deras site.

Jag mailade och påpekade att det inte stod helt tydligt om vilken bruksanvisning som följde med och fick snabbt svar ifrån dom.

Har inget att anmärka på dom, men har inte heller behövt reklamera något.

Kristian

suck.. ja det får väl bli till att köpa på datorbutiken, elgiganten eller cyberphoto istället typ... =/

slänga ut några extra hundra men vara säker på att man får det man ska ha.

liike skrev:
suck.. ja det får väl bli till att köpa på datorbutiken, elgiganten eller cyberphoto istället typ... =/

slänga ut några extra hundra men vara säker på att man får det man ska ha.
Har du möjlighet så köp den i en kamera-affär och inte från en stor elektronikkedja. Ställen som elgiganten vet ingenting om kameror mer än det som står på produktbladet så om du har fråger eller något krånglar så kan dom inte hjälpa dig.

Zotamedu skrev:
Har du möjlighet så köp den i en kamera-affär och inte från en stor elektronikkedja. Ställen som elgiganten vet ingenting om kameror mer än det som står på produktbladet så om du har fråger eller något krånglar så kan dom inte hjälpa dig.

Känns som det kvittar då man kan ställa frågorna direkt till canon annars. sen om det är något som krånglar så gör väl dom precis som alla andra och skickar iväg den till en canon licenserad reperationsverkstad som t.ex. canon intervision.. dont you think? :)

liike skrev:
Känns som det kvittar då man kan ställa frågorna direkt till canon annars. sen om det är något som krånglar så gör väl dom precis som alla andra och skickar iväg den till en canon licenserad reperationsverkstad som t.ex. canon intervision.. dont you think? :)
Det är inte allid man behöver skicka av den till en verkstad så fort man tror det är fel på den. Jag har varit inne och snackat med folket på scandinavian photo rätt många gånger och alltid fått hjälp. Ett tag trodde jag att det var något fel på kameran eftersom bilderna blev randiga. Då bad dom mig plocka med mig lite exxempelbilder sen satt vi och kollade på dom och kom fram till att det var det billiga polfiltrets fel. Hade det varit siba eller nåt hade dom skickat i väg den och du fått tillbaks den två veckor senare utan att dom hittat något fel på den och risken är att dom hade tagit betalt för det också. Det är alltid lättare att köpa kameror från folk som fakitskt vet vad dom pratar om och folk som själva håller på med grejerna.

Nä det har du iofs rätt i.
Känner dock inte till och hittar inga direkta "Fotobutiker" här nere (Skåne). :(

liike skrev:
Nä det har du iofs rätt i.
Känner dock inte till och hittar inga direkta "Fotobutiker" här nere (Skåne). :(

Här i Lund finns två fotobutiker på Klostergatan mitt i stan. Mattssons foto och B.A. Foto. Finns garanterat fotobutiker i Malmö också, och både Lund och Malmö går ju att ta sig till med buss/pågatåg från större delen av Skåne.

Tack för tipset!!

Ser riktigt bra ut och så som det ser ut nu så är det hos fotovideo jag kommer att inhandla min 400D.

Återigen , tack =)

Undrar ifall du själv är kund hos dom? Beställt eller varit inne i butiken och kanske köpt kamera av dom?

liike skrev:
Tack för tipset!!

Ser riktigt bra ut och så som det ser ut nu så är det hos fotovideo jag kommer att inhandla min 400D.

Återigen , tack =)

Undrar ifall du själv är kund hos dom? Beställt eller varit inne i butiken och kanske köpt kamera av dom?

Nu ljuger min profil lite för jag befinner mig för tillfället i stockholm, men har varit inne i deras butik här och de var väldigt trevliga och hjälpsamma. Tänkte köpa kameran där, men tyvärr hade de inte den i lager så jag köpte den i en annan butik här i stan istället.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar