Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerabutiker inom EU

Produkter
(logga in för att koppla)

ThePenguin

Aktiv medlem
Jag är ute efter Canon 5D Mk2, och har kikat i några butiker i Storbritannien, typ warehouseexpress, men vad finns det för några andra som är seriösa och har bra priser i andra EU-länder?

Vilka kan ni rekommendera?
 
Beställde nyligen från http://www.fotokonijnenberg.nl/ . Fungerade bra. Beställde måndag kväll och egentlig leverans var på torsdagen. Postens Ftg-paket hade inte portkoden så jag det aviserades och jag fick hämta ut paketet på Företagscenter en dag senare.

Annars är det andra på FS som beställt från www.cameranu.nl och www.kamera-express.nl. Själv har jag ingen erfarenhet av dem. Åtminstone den förra finns det en ganska lång tråd om på här på FS.

Man bör vara medveten om att det vid kortbetalning ofta tillkommer både valutaväxlingsavgift från banken uppepå avistakursen, samt att butikerna ofta har en avgift för kortbetalning. De erbjuder även banköverföring om man vill slippa detta. Själv tog jag smällen med avgifterna för det jag ville ha fanns i lager och det snabbar ju på processen.
 
Senast ändrad:

Det var ju ett vädigt bra pris på idealo må jag säga. Någon som beställt därifrån? Annars har jag sett många nya från ebay-butiker i England för ungefär 16000kr.

Det är väl ingen tull och moms när man handlar inom EU?
 
Det var ju ett vädigt bra pris på idealo må jag säga. Någon som beställt därifrån? Annars har jag sett många nya från ebay-butiker i England för ungefär 16000kr.

Det är väl ingen tull och moms när man handlar inom EU?

Ingen tull inom EU, du betalar momsen i landet du handlar. Jag beställde mitt EOS 30D hus + några EF-objektiv från Tyskland för 5 år sedan, det gick bra redan då.

Har aldrig använt Ebay, gillar riktiga butiker bättre.
 
Butik i London

Hej , Ngn som känner till ngn "fysisk" butik i London med omnejd ? Åker dit i dag o blir där hela veckan.. Tacksam för alla förslag

//BJ
 
Det är väl ingen tull och moms när man handlar inom EU?
Ingen tull men du skall betala moms i sverige.
Alltså det finns viss risk att ditt paket fastnar om du beställer ifrån tex. Holland med 19% moms.
Du kan då riskera att bli upptaxerad. (om företaget som du köper av säljer för mer än 320' SEK till kunder i sverige.)
http://www.eu-upplysningen.se/Amnesomraden/Skatter/Skatt-vid-distansforsaljning/

Men jag tror att det åligger det säljande företaget att i så föll justera upp priset.
Amazon.co.uk gör tex. det på beställningar till Sverige.

Själv har jag bara åkt på moms en gång på en vara från UK, men den var skickad från Jersey öarna och då blir det lite "speciellt".
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.