Annons

Kameraarm

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
Har förnärvarande en belastningsskada i högerarmen och axeln, sannolikt orsakad av långvarigt nyttjande av systemkamera. Tyvärr hämmar smärtotna mig från att fotografera. Finnd någon bra huskur eller läkarordinasion för att bli av med smärtorna?

Det beror nog på typ av skada och om den är kronisk.

Jag hade hemska ryggproblem för några år sedan, hade haft problem länge, och kontaktade till slut en kiropraktor (jag var dock lite skeptisk, erkännes).

Väl där så hann jag bara plocka av mig kläderna så såg han direkt var problemet satt. Det gick åt några behandlingar och anpassade övningar att göra själv så löste sig problemet efter en tid. Om jag får ont igen så kör jag bara övningarna några dagar så blir det bra.

Kan vara värt att prova med kiropraktor alltså.

PS. En gång fixade han en nackspärr 'på köpet'. Det var bland det otäckaste jag varit med om. Snacka om att ha ögon i nacken.

Det kan också vara värt att tänka på att ändra sina vardagliga rutiner, som tex en ergonomiskt riktig mus och tagentbord om du sitter mycket vid datorn, en "kiropraktorkudde" osv, tänk på att nacke axlar och armar hör ihop.

Det gäller att du inte förvärrar skadan genom andra saker än de som uppenbart gör ont.

Greven / Whiplash-skadad

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar