Annons

Kamera väska i varm klimat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lundgren78

Medlem
Hej!

Skall åka ner till Grekland med flickvännen i sommar (´06) och tänkte naturligtvis ta några fotoserier där! Nu undrar jag om någon kunde rekommendera någon bra kameraväska som man kan ha med i varmt klimat!

Och även lite tips hur man behandlar kameran i varmt klimat!

Mvh
Klas Lundgren
 
När jag var och båtluffade i Grekland för ett par år sedan så använde jag min Lowepro Topload zoom 1 till min Canon EOS 50E, och det fungerade utmärkt. Det var mellan 30-40 grader varmt nästan hela resan, det enda som jag verkligen tänkte på var att låta kameran ligga i skuggan så mycket som möjligt, i vart fall inte direkt i solen i onödan. Hade samma utrustning med på en 4 veckors resa genom Singapore, Malaysia och Thailand och det var aldrig något problem med kameran.

Om du fotar med en systemkamera (går iof att fixa på en del kompakter oxå )så rekommenderas att ha med Pol-filter, det blir underbara vatten och himmelsbilder då.

Ett UV-hus kan ju också vara en kul grej att ha med, eftersom det alltid blir mycket vatten och bad när man åker till varma platser.
 
Viktigt att inte blotta kameran för sol i för långa perioder.
Kameran trivs bäst i skuggand och inte allt för varmt och för fuktigt på samma gång.

30-40 grader varmt och med normal fuktighet trode inte vara ngt problem..

Jag trivs med en "civil" gammal sliten axelväska på resa..

MVH Niclas,
 
Glömde skriva att jag i princip hela tiden hade min fotoväska i en vanlig ryggsäck för att minska blickfånget.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.