Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera tbh i L.A.

Produkter
(logga in för att koppla)

adsten

Aktiv medlem
Hej,
kommer att åka till Californien i sommar och skulle vilja höra med Er, om någon vet ett bra inköps ställe för exempelvis film för att slippa bunkra hemma i Sth. Jag har ju aldrig varit där tidigare så det är svårt att veta hur ex. ljuset utomhus är. Kan det vara ungefär som vi medelhavet? Dvs att solen står ganska högt mitt på dagen.

Pro Kamerabutik för film inköp i L.A.?
Ev. tips på film?
Hur är ljuset, dagtid?
Tips på något man "bör" se, fota alt. göra?

Tack på förhand!

Carlifonien

Om du bara ska vara i LA sa tycker jag att det ar bast att kolla affarer pa internet. Da far du reda pa vart de ligger och hur mycket saker och ting kostar.
Om du ska vara runt i hela Carlifonien sa ar naturen, och ljuset lika skiftande som i sverige. Carlifonien ar lika stort/litet som Sverige.
Tja att jamfora LA med medelhavet ar val ganska smart. Var bara fosiktig med din utrustning...Ha det kul

adsten skrev:
Dvs att solen står ganska högt mitt på dagen.
Japp. Och ju längre in mot inlandsdelarna, typ Hollywood, Valley, desto smogigare. Jag föredrar strandstäderna, Manhattan Beach, Hermosa, Venice, Santa Monica... De ställena "bör" du se.
Sen finns det ett jättebra museum som är gratis(!). Heter Getty Center och ligger strax väster om Beverly Hills på ett berg. Bara linbanefärden upp är värt trippen dit.
Sen är det väl det vanliga; Sunset, Hollywood...Hollywood är bara fult och intetsägande egentligen. Men du kan ju passa på och se det "bara för att man ska", för i närheten ligger Melrose Avenue med bra fik och lite coolare butiker.
Proffsbutiker i L.A vet jag dock inget om, men som sagt, kolla nätet.
Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar