Annons

Kamera med videofunktion

Produkter
(logga in för att koppla)

Heartsick

Ny medlem
Jag är på jakt efter en kompaktkamera i budgetklass som tar fina bilder och har inbyggd videofunktion (30 bilder per sekund är ett måste då jag filmar nästan lika ofta som jag fotograferar, men inte tillräckligt för att köpa en särskild filmkamera). Jag använde Samsung S1050 tidigare vars videofunktion var väldigt bra till det priset. Dessvärre slutade displayen plötsligt fungera, varför jag är i behov av en ny. Vilken modell bör jag satsa på? Samtliga tips uppskattas.

S5

Canon Powershot S5 har grymt bra videoläge. Bra bilder i övrigt också. Kanske inte i budgetklass (ca. 3000:)

Canon Powershot A650 med vinklingsbar skärm. För mig är det skillnaden på att vilja filma eller inte då jag kan hålla kameran i alla möjliga vinklar, grodperspektiv är alltid kul :eek:) /FW

Re: S5

Tonyeagle skrev:
Canon Powershot S5 har grymt bra videoläge. Bra bilder i övrigt också. Kanske inte i budgetklass (ca. 3000:)

Har prövat s3 och den är grymt bra på att filma, + att det går att zooma när man filmar.

Har nu beställt en Canon Powershot S5 IS och hoppas att jag blir nöjd med mitt köp! Inget budgetköp men förhoppningsvis en investering. Tack till er som svarade.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto