Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera-lista?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nils Lundberg

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag undrar ifall någon vet om det finns någon hemsida som radar upp fotohistoriens alla kameror, med ev. bild och recension? Som en allmusic(www.allmusic.com) fast med kameror liksom. Är väl ganska mycket att begära, och jag är dessutom egentligen bara intresserad av de sista fyrtio åren eller så, men det finns så många kameramärken som man knappt känner till. En av anledningarna till mitt intresse av en sådan sida är att jag så ofta på tv och i filmer ser kameror som jag tycker ser så vackra ut, och som vore kul att kunna på nåt sätt leta upp.

Jag vet att man kan finna hemsidor där entusiaster radar upp alla kameror av ett visst märke, så kanske har nån av er länkar till flera sådana? Om ingen känner till en sådan sida, kanske ni vet någon som liknar Matt Denton´s, som ändå har en ganska betydande kamerasamling (http://www.mattdentonphoto.com/cameras/index.html).

Tack på förhand

Mvh Nils

Det finns ett ställe som säljer alla möjliga & omöjliga manualer till minst fotoprylar.

Kanske hittar du din lista där.

Vill du kan jag leta i morgon.

Tack för svar,

Ja Erik, det vore snällt. Jag ska också försöka leta, och jag håller er uppdaterade om jag hittar nåt.

"mir.com" hade ju iaf mycket information om Nikon, vilket säkert kan var gött att ha.

En fet bok är ju def. ett alternativ, men de var ju som sagt lite dyra.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto