Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kamera köp,

Produkter
(logga in för att koppla)

tarpentin0

Ny medlem
hej alla foto galningar =)

är så att ja ska köpa ny kamera å ska köpa en Nikon D80, de ja har funderingar över är om man ska satsa på att köpa D80 med batterigrepp + ett 18 - 135 objektiv för 8999kr, eller köpa en D80 med 18 - 200 VR objektiv för 11999kr, + att de blir att köpa en Speedlight sb 800 blixt.

Hade en fundering om man kanske skulle köpa den med 18 - 135 å köpa till ett sigma 70 - 300 istället för att bara ha ett 18 - 200

hur är de med 18 - 200 objektivet har hört mycke bra om de objektivet men även om 18 - 135.

jag fotar mycke natur å även extreme sport,

/ mvh Andreas

18-200 är mycket trevlig, iom VR, vilket 18-135 saknar (vad jag vet). så står det mellan dom så är 18-200 det betydligt bättre valet (enl. min åsikt).
sb-800 är kalastrevlig, fast i många fall räcker sb-600 ganska långt. Batterigrepp är verkligen gott med det kittet, då både 18-200 och SB-xxx blir ganska tungt. batterigreppet ger bra mycket stöd för handen och skonar hanleden mer än man förväntar sig faktiskt.

okey =)
har just suttit å läst massa å kommit fram till att de blir att köpa 18-200, dock med min budget så får blixten vänta men de bättre satsa på Objektivet som ja känner nu,

/ Andreas

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto