Annons

Kamera -> iPad -> internet

Produkter
(logga in för att koppla)

Saeco12

Aktiv medlem
Jag är ofta ute och tar bilder som jag direkt vill lägga upp på min hemsida. Är det någon som har en smart ide för att få bilderna i kameran till nätet via iPad? Gärna att jsg ksn lägga dem på min egen hemsida och inte på Flickr eller liknande. Skulle det gå att skala ner dem innan de läggs upp vore det finfint.

Det är ett par hundrs bilder varje gång, så något smart behövs :)

Gärna att jag slipper använda dator. iPaden är så mycket smidigare att ha med. Om det finns någon smart app som kan hjälpa till?

Har letat en hel del, utan framgång. Tänkte att det här om någonstans finns expertet!

Kom med era smarta uppslag, jag är tacksam för all hjälp.
 
Plocka in bilderna (jpg) via Apple Camera Connection Kit
http://store.apple.com/se/product/MC531ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTY

Bearbeta bilderna med appen PhotoGene och skicka via ftp
Har själv inte testat att skicka hela batchar med flera filer men det finns säkert appar för det med

Det finns en hel del lösningar, en är att istället för Camera Connection Kit skicka trådlöst till appen shuttersnitch med sändare eller eye-fi kort.

Jag har en mindre väska som rymmer ett kamerahus, 24-70, 70-200, en blixt samt iPad och lite smått. Perfekt för mindre sammanhang och då brukar jag skicka några bilder direkt från paddan. De flesta bilderna redigeras, taggas och skickas när jag kommer hem men det är bra att ha ett alternativ med paddan på plats.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.