Jan-Martin
Medlem
HEJ!
Jag undrar vilkem kamera samt modell som ar bast for foto tagning av personmodeller.
MVH
Jan
Jag undrar vilkem kamera samt modell som ar bast for foto tagning av personmodeller.
MVH
Jan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den går ju bara på 300 000.PerFogelberg skrev:
Jag tycker Hasselblad H3D-II är den bästa kameran för ändamålet.
Vad menas med bladare då?LuCyphre skrev:
har dom fått ordning på alla barnsjukdomar och fått tempot numera, de tidigare modellerna var inte värda priset på långa vägar, och nej 39 MP är väl ändå inte optimalt för modellfoto, snarare tvärt om
gsol skrev:
Precis som Martin säger kan du ta vilken kamera som helst, men försök ändå hålla dig borta från små kompaktkameror. Skärpedjupet är i regel väldigt långt och gör sig därför inte jättebra för porträttfoto.
Om du ska köpa nytt, köp t.ex. en Nikon D40 + ett 50mm/1,8 (kostar mellan ett och två tusen) så har du enkla men väldigt bra grejer att börja med. En blixt eller tre är inte heller fel.
Änvender du ord du inte ens kan.LuCyphre skrev:
?
PerFogelberg skrev:
Vart finns samples från den?PerFogelberg skrev:
Robin Gyllander skrev:
Änvender du ord du inte ens kan.
Du svarade ju med ett "?" då får jag väl anta att du inte förstår ordet.LuCyphre skrev:
Lägg ner!
Vad betyder bladare?Santa771 skrev:
Han svarade bara att han tyckte bladare är den bästa kamera för modellfoto. Hade jag haft råd hade jag köpt en. Jag hade analog bladare och jag tycker den var gym i studion. Fast kanske inte en första kamera
Robin Gyllander skrev:
Du svarade ju med ett "?" då får jag väl anta att du inte förstår ordet.
Robin Gyllander skrev:
Vad betyder bladare?
Tack för svaret.Santa771 skrev:
Hasselblad=Bladare