Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera för modellfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddaa

Medlem
vart lite nyfiken om vad fotograferna i typ moore, slitz ock även större modell agenturer använder för kameror?..är det hasselblad som gäller för typ Bingo? Vore kul och veta...=)

//Fredde
 
Jag skulle gissa på att de använder en Canon EOS 1Ds eller motsvarande kamera, inte Hasselblad m fl.
(vild gissning...)
/Daniel
 
När min styvdotter tittar på Top Model och jag råkar gå förbi :) har jag lagt märke till att varje gång modellerna plåtas är det med en Hbl H1 och digitalbakstycke. Verkar vara en vanlig kombination i studion. Och det är ju trevligt att vår svenska (och numera även danska) kamera har framgångar.
 
Såg nått dåligt program på på femman, dolce vita? dom visade från en slitz session, de såg ganska b ut, en taskig bakgrund två sönderblekta silikonbrudar och en liten dslr, såg ut som en Nikon d100 me v-grepp (därmed inte sagt att d100 är dålig).

Annars e d väll mellanformarmatare med bakstycke eller 1ds typ som gäller...När Mamiyas heldigitala mellanformatare släpps kommer den säkert bli poppis, Hasselblad har väll också en på G?
 
Såg oxå DV igår och fick mina misstankar bekräftade, de (Slitz) kör med blue screen vid sina plåtningar...


(har inget med det här att göra, ville bara säga det ;)
 
mkson skrev:
Såg oxå DV igår och fick mina misstankar bekräftade, de (Slitz) kör med blue screen vid sina plåtningar...


(har inget med det här att göra, ville bara säga det ;)

Dom lägger allså in en digital bakgrund på bluescreen?
 
Freddaa skrev:
vart lite nyfiken om vad fotograferna i typ moore, slitz ock även större modell agenturer använder för kameror?..är det hasselblad som gäller för typ Bingo? Vore kul och veta...=)

//Fredde

Bingo kör med en Mamiya och ett Imacon bakstycke.

www.imacon.dk finns lite bilder av honom.
 
OldSchool skrev:
Såg nått dåligt program på på femman, dolce vita? dom visade från en slitz session, de såg ganska b ut, en taskig bakgrund två sönderblekta silikonbrudar och en liten dslr, såg ut som en Nikon d100 me v-grepp (därmed inte sagt att d100 är dålig).

Annars e d väll mellanformarmatare med bakstycke eller 1ds typ som gäller...När Mamiyas heldigitala mellanformatare släpps kommer den säkert bli poppis, Hasselblad har väll också en på G?

Mamiya har problem med innanmätet i sin kamera. Hasselblad har gått ihop med imacon. Numera finns H1D för ca 139.000 :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.