J0£L
Aktiv medlem
Jag känner mig en aning vimmelkantig efter att ha läst en hel del på webben om att folk har kalibrerat sina macbook proskärmar och upplever bättre färger, och när jag sen knallat ner till en lokal fotobutik för att införskaffa mig en skärmkalibrator och sen fått svaret att det inte är någon idé att ge sig på att försöka kalibrera den skärmen för att det blir ändå inte bra och att jag borde skaffa mig en extern skärm och kalibrera den istället.
Jag fick känslan av de både ville sälja på mig en skärm men också att de var ärliga eftersom de inte tyckte att jag skulle köpa mig en kalibrator då det inte var någon mening.
Hur har ni andra där ute gjort med era macbook pros? Jag behöver utföra någon typ av färgjustering känner jag, då skärmen skiljer i färgerna mot min gamla skärm till pcn (som faktiskt var kalibrerad).
Jag fick känslan av de både ville sälja på mig en skärm men också att de var ärliga eftersom de inte tyckte att jag skulle köpa mig en kalibrator då det inte var någon mening.
Hur har ni andra där ute gjort med era macbook pros? Jag behöver utföra någon typ av färgjustering känner jag, då skärmen skiljer i färgerna mot min gamla skärm till pcn (som faktiskt var kalibrerad).