Annons

Kalebrering

Produkter
(logga in för att koppla)

Dennon

Aktiv medlem
Har försökt att kalibrera min skärm med adobe gamma. Men upplever att bilderna som jag skickar efter (crimson) blir aningen mörka och mer kraftiga i färgerna än vad som visas på skärmen. Ställer nu en idiotfråga (men som min gamla mellanstadielärre Pelle sa: det finns inga dumma frågor). Kanske är det dags att köpa en Spyder express 2? Skulle det hjälpa mig??

//Dennis//

Dennon skrev:
Har försökt att kalibrera min skärm med adobe gamma. Men upplever att bilderna som jag skickar efter (crimson) blir aningen mörka och mer kraftiga i färgerna än vad som visas på skärmen. Ställer nu en idiotfråga (men som min gamla mellanstadielärre Pelle sa: det finns inga dumma frågor). Kanske är det dags att köpa en Spyder express 2? Skulle det hjälpa mig??

//Dennis//

Svar ja..

Jag försökte först också med adobe gamma, men lyckades aldrig hitta rätt, så jag köpte en eye-one kalibrator och bilderna är numera exakt som dom visas på skärmen från Crimson.

En kalibrator är ett måste för dom som har foto som hobby och editerar sina bilder själva innan utskrift.

/kent

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto