Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kaffemuggs glugg?

Produkter
(logga in för att koppla)

voitcanon

Aktiv medlem
Finns ju en hel del kaffemuggar som florerar ute på auktionsajterna nu. Men vet någon om det är kamerafattning på dem eller inte? så man kan skruva fast dem på ett hus.

Finns ju en hel del kaffemuggar som florerar ute på auktionsajterna nu. Men vet någon om det är kamerafattning på dem eller inte? så man kan skruva fast dem på ett hus.

Jag skulle tro att det är mycket lättare att göra om ett riktigt objektiv till kaffemugg än att göra om denna kaffemugg till objektiv.

:)

70-200 finns i flera varianter och den jag använder har ett standard objektivlock i botten. Bort med det och man har ett plant underlag, utan djup och risk för att komma åt spegeln, med rätt fattning för att monteras.

Men Anders idé med att limma på ett lock är ju kanon.

Om man nu måste ha en kaffemugg så är det väl ändå billigare köpa en för nio kronor på iKEA :) för tänk om botten går ur när man monterat fast sin objektivmugg i kameran och det heta innehållet rinner rakt in i kameran. Det blir en riktigt våt mardröm..

/ Magnus

Om man nu måste ha en kaffemugg så är det väl ändå billigare köpa en för nio kronor på iKEA :) för tänk om botten går ur när man monterat fast sin objektivmugg i kameran och det heta innehållet rinner rakt in i kameran. Det blir en riktigt våt mardröm..

/ Magnus

Tänker aldrig sätta den på en dyr kamera, som jag sa har jag ropat in 2 halvdana canon eosar för 100 kr styck så jag vågar chansa :p

Jamen alltså hörrni...
det är inte nån simpel plastmugg som man häller vätskan i!
Insatsen är en rostfri mugg (åtminstone i min "mugg").
Men för att tydliggöra - syftet är väl inte att ha den monterad på en kamera utan att ha den på fikabordet :)

Jag hade knappast testat på min Mark IV om jag varit det minsta tveksam... ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar