Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kaffemuggs glugg?
- Trådstartare voitcanon
- Start datum
mc bruno
Aktiv medlem
Finns ju en hel del kaffemuggar som florerar ute på auktionsajterna nu. Men vet någon om det är kamerafattning på dem eller inte? så man kan skruva fast dem på ett hus.
Inte på canons 24-105 iallfall.
F.G.
Aktiv medlem
Finns ju en hel del kaffemuggar som florerar ute på auktionsajterna nu. Men vet någon om det är kamerafattning på dem eller inte? så man kan skruva fast dem på ett hus.
Jag skulle tro att det är mycket lättare att göra om ett riktigt objektiv till kaffemugg än att göra om denna kaffemugg till objektiv.
ludvig_lindqvist
Aktiv medlem
http://www.petapixel.com/2010/04/19/canon-coffee-cup-pinhole-camera-lens/
Upaflash
Aktiv medlem
Jag skulle tro att det är mycket lättare att göra om ett riktigt objektiv till kaffemugg än att göra om denna kaffemugg till objektiv.
http://www.youtube.com/watch?v=uDHQ5lXZGTo&feature=player_profilepage
F.G.
Aktiv medlem
Kom på en galen idé och jag lovar att någon redan testat och lagt ut på YouTube...
Candersson
Aktiv medlem
vaktmästaren
Aktiv medlem
70-200 funkar i alla fall utmärkt att montera.
Ett lämpligt hus ger dessutom bra tyngd
Visa bilaga 114716
Jaså? Jag kan i alla fall inte montera det på min 7D, och inte heller gick det på min gamla 40D.
Anders Östberg
Guest
Limma fast ett kamerahuslock i botten på muggen ...
gedjan
Aktiv medlem
Min 24-105 har fast bakre lock. Men på 70-200 går det att plocka bort bakre locket. Men skulle inte vilja sätta på det på kameran med en stor gänga som skulle skada spegeln i kameran. Plocka loss denna innan så fungerar det säkert.70-200 funkar i alla fall utmärkt att montera.
Ett lämpligt hus ger dessutom bra tyngd
Visa bilaga 114716
vaktmästaren
Aktiv medlem
Limma fast ett kamerahuslock i botten på muggen ...
Ahaa, tänkte inte på det! ;-)
gedjan
Aktiv medlem
Och inte jag heller ;-).Ahaa, tänkte inte på det! ;-)
Candersson
Aktiv medlem
70-200 finns i flera varianter och den jag använder har ett standard objektivlock i botten. Bort med det och man har ett plant underlag, utan djup och risk för att komma åt spegeln, med rätt fattning för att monteras.
Men Anders idé med att limma på ett lock är ju kanon.
Men Anders idé med att limma på ett lock är ju kanon.
voitcanon
Aktiv medlem
Om man nu måste ha en kaffemugg så är det väl ändå billigare köpa en för nio kronor på iKEA för tänk om botten går ur när man monterat fast sin objektivmugg i kameran och det heta innehållet rinner rakt in i kameran. Det blir en riktigt våt mardröm..
/ Magnus
Tänker aldrig sätta den på en dyr kamera, som jag sa har jag ropat in 2 halvdana canon eosar för 100 kr styck så jag vågar chansa
Candersson
Aktiv medlem
Jamen alltså hörrni...
det är inte nån simpel plastmugg som man häller vätskan i!
Insatsen är en rostfri mugg (åtminstone i min "mugg").
Men för att tydliggöra - syftet är väl inte att ha den monterad på en kamera utan att ha den på fikabordet
Jag hade knappast testat på min Mark IV om jag varit det minsta tveksam... ;-)
det är inte nån simpel plastmugg som man häller vätskan i!
Insatsen är en rostfri mugg (åtminstone i min "mugg").
Men för att tydliggöra - syftet är väl inte att ha den monterad på en kamera utan att ha den på fikabordet
Jag hade knappast testat på min Mark IV om jag varit det minsta tveksam... ;-)