Det man väl däremot kan säga med säkerhet är att denna (trista) konflikt på ett bra sätt visar vikten av arbetsmarknadens regel 1A - gör ALDRIG något utan att det finns ett skriftligt och underskrivet avtal..
Det där håller jag med om till 100%.
I mina ögon verkar det konstigt, om den här konflikten alls uppkommit, ifall det funnits ett tydligt och skriftligt avtal från första början.
Det må vara båda parters ansvar att se till det, men, spontant kan jag ju tycka, att det anlitande svenska aktiebolaget borde vara den part man kan förvänta sig mest av i det avseendet.
Kaffebrus har här berättat att det pågår förhandlingar, och att de erbjudit personen i fråga en anställning.
Nu ledde inte det till en överenskommelse, men som det skrevs, så fortsätter förhandlingarna.
Bra, tycker jag.
Det är min fasta övertygelse, att det bästa för båda parter, är om man kan nå en lösning via förhandling,
Jag håller inte med de som skriver, att någon från SAC ska/bör gå med i Fotosidan, för att här diskutera emot den från Kaffebrus, som skrivit ett inlägg här.
jag tycker inte att FotoSidan ska vara en plattform för parterna i en arbetsmarknadskonflikt.
Däremot kan vi diskutera fotografers arbetsvilkor.
Ifall det varit tvärt om, hade jag agerat "samma fasr motsatt".
Om det bara varit någon från SAC som skrivit i den här tråden, hade jag ifrågsatt och argumenterat för att gå till förhandlingsbordet.
ifall jag uppfattat att det börjat gå ett drev mot Kaffebrus, hade jag försökt sätta stopp för det.
jag är för dialog, ömsesidig respekt och förhandlingslösningar, och jag är emot hat och drev.