Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K20D + Sigma EF500-DG super trådlöst?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nemesis

Aktiv medlem
Har sökt i forumet på detta och kan konstatera att det kräver rätt firmware i blixten... Kan man på något sätt kolla vilken version man har?

Jag får nämligen blixten att lösa ut men inte när slutaren är öppen...
Vilket skulle betyda att jag behöver uppdatera min blixt.
Någon som vet om det kostar något, nu när blixten är snart 3 år?

Japp, det är med P-TTL.

Jag fick blixten uppdaterad november -06 då jag bytt upp mig till en K100D...

Finns det någon knapptryckning på blixten för att kolla firmware version, som man gör på kameran?

även de som fick sin uppgraderad till när k10d så var det fortfarande problem med köra trådlöst.oftas kanske en mörkare exponering men de missa nog inte helt som din.
finns nog ingen svensk sigmafilial du kan höra med så tyskland gäller nog.
530 som (funkar trådlöst)har ju funnits ett tag så de kanske har lagt ner tron på 500.

Tack!
Har skickat en fråga, får se om jag måste gå via Cyber där jag köpt blixten och om det kostar något...

Fått goda nyheter från Tura, dom uppgraderar blixten kostnadsfritt :)
Dessutom ligger dom i Kungsbacka, så jag kan lämna in den på väg till jobbet...

Återkommer när det händer något.

Har idag varit på Tura Scandinavia och hämtat min uppdaterade blix och ett snabbt test verkar helt OK. Lämnade in den i måndags och den var klar i går!

Dom gjorde dessutom uppdateringen helt gratis och det på en nästan 3 år gammal blixt. Det kallar jag service!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar