Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
K20 spec
- Trådstartare jolo
- Start datum
FotoZ
Aktiv medlem
Nemesis skrev:
När tror ni att man kan lägga en beställning på en K20D?
Det beror på hur snabba butikerna är. En gissning är att Cyberphoto kommer lägga upp den dagen efter pressvisningen, eller senast början på veckan efter.
Tidigast nu på torsdag-fredag alltså, kanske mer troligt måndag nästa vecka. (beroende på hur mycket de har att göra osv, det sägs ju att Canon också kommer släppa information i slutet på denna vecka och då är frågan den vad Cybephoto prioriterar...).
madsochmarja
Aktiv medlem
Varför byter dom inte utt den inbyggda blixten mot en radiosync? Det ville väl vara nytt och önskvärt Borde väl kunna pressa in nått på samma uttrymme.
Tror ni pentax jobbar på nått WiFi tillbehör?
Gimbal
Aktiv medlem
Spelar ingen roll hur han har hamnat i Pentax-stallet, nu är han där och gör klokt i att tala väl om Pentax. Därmed inte sagt att han ljuger, men han biter troligen inte den hand som föder, eller, sponsrar honom. Åtminstone inte innan han har en annan sponsor på lut.
Igen, jag säger inte att han ljuger, men man bör nog räkna med att han har sina rosa glasögon på sig när han bedömmer den.
Igen, jag säger inte att han ljuger, men man bör nog räkna med att han har sina rosa glasögon på sig när han bedömmer den.
FotoZ
Aktiv medlem
Gimbal skrev:
Spelar ingen roll hur han har hamnat i Pentax-stallet
Därmed missar du det uppenbara - att Benjamin Kanarek var positivt inställd till Pentax redan innan han fick Pentax France att sponsra honom. Det var alltså hans *eget val* att byta.
Jag tycker det är en stor skillnad jämfört mellan att bli övertalad av märke X att byta därför att märke X erbjuder mer pengar, eller att byta av eget initiativ därför att man upplever att märke X bättre svarar mot ens krav och önskemål. Därför spelar det i mitt tycke absolut roll hur man hamnade i Pentax-stallet.
johan.morck
Aktiv medlem
FotoZ skrev:
Jag tycker det är en stor skillnad jämfört mellan att bli övertalad av märke X att byta därför att märke X erbjuder mer pengar, eller att byta av eget initiativ därför att man upplever att märke X bättre svarar mot ens krav och önskemål.
Jag håller i princip med dig. MEN hur kan vi veta att så faktiskt är fallet, ÄVEN om man själv säger det? Jag skulle ta allt som säger i dessa sammanhang och på dessa "nivåer" med en stor nya salt, trots att man tror sig känna dom rätt bra. Även solen har fläckar
Det skall bli grymt intressant att se vad Pentax kan erbjuda? Nu är de nya Zeiss-objektiven finns för Pentax så är jag helt öppen för att byta lag
madsochmarja
Aktiv medlem
madsochmarja skrev:
Varför byter dom inte utt den inbyggda blixten mot en radiosync? Det ville väl vara nytt och önskvärt Borde väl kunna pressa in nått på samma uttrymme.
__Faen jag tyckte jag skrev något interresant här, men folk bara pratar om en kille e trovärdig eller ej, come on people, detta e dom vilda spekulationernas land, håll er till dom ;-)
Vi pentax killar kan inte gå och bliva seriösa, vi får satsa fullt på överdrifter och våta kameradrömmar
Punkk
Avslutat medlemskap
madsochmarja skrev:
__Faen jag tyckte jag skrev något interresant här, men folk bara pratar om en kille e trovärdig eller ej, come on people, detta e dom vilda spekulationernas land, håll er till dom ;-)
Vi pentax killar kan inte gå och bliva seriösa, vi får satsa fullt på överdrifter och våta kameradrömmar
Haha, javisst är det så.
En kamera är på absolut topp när förhandssnacket gissar vilt hur specen kommer se ut. Sen när specen är officiell är det alltid nån som saknar nåt eller tycker nåt är för dåligt.
Sen när kameran når butik är det alltid första veckan nån panik-tråd på dpreview om bandning eller liknande och kameran är inte längre den ultimata digitalkameran som är svaret på allas drömmar
bengt luthman
Aktiv medlem
madsochmarja skrev:
jag tycker att radiosynk istället för en inbyggd blixt vore guld. gärna med et tillbehör till pentax externa blixtar så man kan köra även dem o inte bara studioblixtar. fast det var kanske så du tänkte?
jag hatar sladdar..
madsochmarja
Aktiv medlem
bengt luthman skrev:
jag tycker att radiosynk istället för en inbyggd blixt vore guld. gärna med et tillbehör till pentax externa blixtar så man kan köra även dem o inte bara studioblixtar. fast det var kanske så du tänkte?
jag hatar sladdar..
Yepp pentax skulle ju såklart komma ut med blixtar med inbyggd radiosync samtidigt
quarc
Aktiv medlem
FotoZ skrev:
Det beror på hur snabba butikerna är. En gissning är att Cyberphoto kommer lägga upp den dagen efter pressvisningen, eller senast början på veckan efter.
Tidigast nu på torsdag-fredag alltså, kanske mer troligt måndag nästa vecka. (beroende på hur mycket de har att göra osv, det sägs ju att Canon också kommer släppa information i slutet på denna vecka och då är frågan den vad Cybephoto prioriterar...).
Jag står redan i kö för att hamna först i kö på Cyber, så hos dem kommer ni efter
quarc
Aktiv medlem
bengt luthman skrev:
jag hatar sladdar..
Koppla allt mot din wifi basenhet, kameror, lampor och blixtar. Sedan kan du styra slltihop från amerans skärm och ställa ljussättningen. Enda begränsningen är att man max kan ha 255 enheter i nätet Självklart kan du lika gärna styra allt från datorn om du har en sådan i närheten, allt är ju kopplat i samma nät.
Dunbar
Aktiv medlem
Så det du säger är att 200/300/60-250 är ytterligare försenade? De skulle ju kommit till nov/dec, bara för att sedan bli försenade till jan/feb.FotoZ skrev:
Produktionsklara är:
DA Star 200 f/2,8 (redan i produktion)
DA Star 300 f/4
DA Star 60-250 f/4
DA 35 f/2,8 Macro Limited
DA 55-300 f/4-5,8
DA 18-55 f/3,5-5,6 II (uppdaterad optisk formula, i övrigt identisk med dagens 18-55).
Dessa är de som Pentax fabriker klarar av att sätta i produktion första kvartalet i år, och de hamnar i butik under våren och före sommaren.
I så fall är det riktigt dåligt. Flashiga kamerahus kan de leverera, men det är ointressant om det inte finns några objektiv.
D300 verkar intressant.
madsochmarja
Aktiv medlem
quarc skrev:
Koppla allt mot din wifi basenhet, kameror, lampor och blixtar. Sedan kan du styra slltihop från amerans skärm och ställa ljussättningen. Enda begränsningen är att man max kan ha 255 enheter i nätet Självklart kan du lika gärna styra allt från datorn om du har en sådan i närheten, allt är ju kopplat i samma nät.
Åhh vilken drömbild
ute och fota med en massa blixtar, styra allt från datorn och bara att fota på
Finns väl nånn radiosync från elinchrome som kan detta men med WiFi blir det ultra coolt
quarc
Aktiv medlem
Vore ju också smidigt om kameran upptäcker när den kommer hem, kopplar upp sig och laddar över alla bilderna till servern automatiskt. Det tar ju inte så många minuter att tömma kortet men det skulle vara skönt att slippa. Det gäller bara att det är gkort på något smart sätt så jag får bilderna där jag vill ha dem.madsochmarja skrev:
Åhh vilken drömbild
ute och fota med en massa blixtar, styra allt från datorn och bara att fota på
Finns väl nånn radiosync från elinchrome som kan detta men med WiFi blir det ultra coolt
madsochmarja
Aktiv medlem
quarc skrev:
Vore ju också smidigt om kameran upptäcker när den kommer hem, kopplar upp sig och laddar över alla bilderna till servern automatiskt. Det tar ju inte så många minuter att tömma kortet men det skulle vara skönt att slippa. Det gäller bara att det är gkort på något smart sätt så jag får bilderna där jag vill ha dem.
Hehe, nä när du kommer hem ligger dom redan på servern, dom blev ju skickat hem automatiskt medans du fotade.
Var faktiskt en artikel i proffesional photographer om en fotograf som fotograferade fotboll i Östrike med ett Canon WiFi grepp, skickade bilderna direkt till en UMPC som skickade bilderna direkt vidare hem till redaktionen i London, rätt fantastiskt faktiskt Funkade nästan klockrent
uffes
Aktiv medlem
Dunbar skrev:
Så det du säger är att 200/300/60-250 är ytterligare försenade? De skulle ju kommit till nov/dec, bara för att sedan bli försenade till jan/feb.
I så fall är det riktigt dåligt. Flashiga kamerahus kan de leverera, men det är ointressant om det inte finns några objektiv.
D300 verkar intressant.
Här har ju Pentax k-fattning den fördelen att det finns många äldre gluggar, som fungerar utmärkt - i väntan på nya... / uffe
quarc
Aktiv medlem
uffes skrev:
Här har ju Pentax k-fattning den fördelen att det finns många äldre gluggar, som fungerar utmärkt - i väntan på nya... / uffe
Jo fast marknaden svämmar ju inte direkt över av bra begagnade objektiv. Jag får känslan av de få som cirkuleras verkligen cirkuleras, dvs de köps, konstateras vara dåliga och säljs igen. Teleobjektiv brukar man på sin höjd se ett par per år som är till salu, och de brukar kosta som nytt. Jag har tack och lov inget stort behov av Tele just nu, men idag är det väl Bigma eller 100-300 som gäler, men känns trist att köpa Sigma utan HSM stöd....undrar när det kommer?