ANNONS
Annons

K-m Olive

Produkter
(logga in för att koppla)
hehe...jag gillar den faktiskt. Ser väldigt combat ut. Vore hett om den och 18-55´an var dundervädertätad. Skön fjällvandrarkamera isf.
 
Mysko att de valt att göra en "military style" av KM som saknar vädertätning, hade känns vettigare om de valt K20D / K200D som har denna vädertätning!

Sen att jag tycker den var ful som stryk är ju en smakssak ;-)
 
Google Översättning

1000 st limited ska tillverkas i Oktober, är det då oliverna mognar?
Färgen ska passa naturen och stadens gator?
Levereras med "smc Pentax-DA L 18-55mmF3.5-5.6AL olivolja"
Ser snyggare ut på baksidan;
http://www.pentax.jp/japan/imaging/digital/slr/k-m/olive/

Edit Det där med oktober verkar konstigt, K20D titan står det oxå Oktober för och då ska ersättaren vara ute...
 
Senast ändrad:
1000 st limited ska tillverkas i Oktober, är det då oliverna mognar?
Färgen ska passa naturen och stadens gator?
Levereras med "smc Pentax-DA L 18-55mmF3.5-5.6AL olivolja"
Ser snyggare ut på baksidan;
http://www.pentax.jp/japan/imaging/digital/slr/k-m/olive/

Edit Det där med oktober verkar konstigt, K20D titan står det oxå Oktober för och då ska ersättaren vara ute...

Fast Pentax har väl sagt att det inte blir en ersättare till K20 i alla fall. Dock en ny kamera och mer avancerad, men inte en ersättare. Att de skall börja sälja en färgvariant i höst stärker väl detta, d.v.s. K20 kommer att finnas kvar ännu ett tag. Skall bli spännande att se vad detta nya koncept blir.

Den titanfärgade K20 ser ju riktigt snygg ut på bild. Jag misstänker dock att den kan se lite plastig ut på närmare håll. Dessutom känns det sent att köpa en K20 till hösten, även om K20 är en fantastiskt bra kamera så går teknikutvecklingen fort framåt och den nya kameran, oavsett vilken modell det blir, lär vara bildmässigt ännu bättre. Men om man behåller K20 i sortimentet ett tag till, men utvecklingskostanderna redan betalda, kan priset kanske fortsätta neråt. DÅ blir den ruggigt prisvärd även när nästa generation kameror kommer. Om titanmodellen endast blir marginellt dyrare, så kanske den säljer bra, även till användare och inte bara samlare.
 
Svar önskas

Visst är K20D titan snygg, jag har dessutom K10D Grand Prix...

Min tanke har varit att köpa efterföljaren till K20D, sitter på DS, K100D och K10D. Har tittat på bilder av K200D silver med vädertätning och bättre glugg än DS/K100D samt att den är billig men jag har ju redan K10D som jag behåller och den har samma sensor...
Så DS eller K100D måste bort, kanske på fotoklubben som har köp&Sälj 1a April, är sugen på K200D silver och även på K20D titan till rätt pris, men vill gärna köpa en av dom nya kamerorna bla pga bättre autofokus och annat som tex video. Men dom kommer säkert att kosta en del...

Alltså DS har "gått" under 1000 bilder, K100D har gått 2-3000 bilder och har SR, bägge i perfekt skick....

Att köpa K200D silver är nog inte dumt med tanke på priset...
 
Blir inte imponerad av blingbling kamerorna. Ska det imponeras, så får de allt ta och massproducera jubileumshöljet. Det är så en kamera ska se ut. Så länge det handlar om olika färger etc kan de lika gärna lägga pengarna på teknik istället.

Såhär (dpreview).
 
Jag tycker att det är en kul grej, olivkameran var så snygg att jag nu sitter och funderar på att spraymåla en ist dl i grönt, blir bugdgetvarianten... =)
 
Både "oliven" och K20D titan ska bara släppas i Japan enligt Pentax Tyskland, men blir det kameror över...
Då blir det nog en K200 silver för mig nu...

DA15/4 Limited kommer nästa vecka och DA*60-250 i slutet av April(i Japan?) i så fall ca en månad senare här.
 
Jag har en K200 Silver och den är fin... riktigt bra kittobjektiv,en mycket prisvärd kamera.
/Sverker
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.