Mycket bra sökare!
Fantastiskt snabb slutare.
Tung och gedigen.
Helt annat slutar/spegelljud. Känns som om kameran kör på dubbla spänningen.
AF blixsnabb, och så vitt jag kunde bedöma mycket säker, men det var relativt bra belysning.
Nya programväljaren var precis som jag hoppdes. Knappen i mitten sitter kvar med samma funktion som tidigare, men man kan koppla bort den med vredet under knappen så att väljaren kan snurra fritt.
För att välja mätmetod, håll in nya mätknappen och snurra på bakre hjulet.
För att byta AF modell, håll in nya AF-knappen. Bakre hjulet väljer antal fokuspunkter, främre väljer mellan AFA AFS och AFC
Två SD-kortplatser. Via snabbmeny kan man enkelt välja att skriva till båda, skriva DNG och JPG på olika, eller lägga korten i serie.
Batterigreppet var som jag trodde nästan kompatibelt, dock hade man gjort ett av stiften större så att det nya greppet inte passar på gamla kameror. Dock skulle det kunna innebära att det gamla greppet passar på den nya kameran, men det kunde jag inte testa idag. Iom att knappar bytt plats är det nog rätt irriterande att använda det gamla greppet, men om man man gör det för att få en slutare tilll, eller för att få mer batterikapacitet kanske det kan funka (men jag kunde som sagt var inte testa...)
Astrotracer fanns med i menyerna, så verkar stödjas som tidigare...men helt säker kan man inte vara.
Självklart mycket gedigen känsla på kameran.