Annons

köpte mig ett Tamron AF 18-270/3,5-6,3 Di II VC PZD

Produkter
(logga in för att koppla)

The Russian

Aktiv medlem
Till min EOS700D med måste säga att jag är besviken på skärpan om jag jämför med original 18-55mm..
Dörför undrar jag om någon har erfarenhet av följande objectiv:
Canon EF-S 18-200/3,5-5,6 IS
Sigma 18-200/3,5-6,3 DC Macro OS HSM
Sigma AF 18-250/3,5-6,3 DC MACRO OS HSM
Eller liknande,men skärpan måste vara i samma kvalitet som original eller bättre...

Köpte på Cyberfoto,nog har man väl ånger rätt där?
 
Tyvärr innebär större zoomomfång att man fått kompromissa när det gäller bildkvalitet.
Billiga superzoomar, eller vad man ska kalla dem, är såvitt jag vet inte så mycket att hänga i granen.

Du kanske skulle komplettera ditt 18-55mm med ett 55-200 / 55-250 (eller 70-200 om du kan tänka dig att betala mycket pengar) istället?


edit: Har du uteslutet möjligheten att det är något fel på det du köpt? :)
 
Instämmer med föregående, dessa objektiv med stort omfång ger aldrig optimal bildkvalité. Jag har ingen erfarenhet från de du nämner men har haft/har Sigmas 18-200 utan OS och Canons 18-135 IS. Ingen av dem var några höjdare när det gäller bildkvalitén men visst är det bekvämt.

Canons 18-135 tycker jag var helt OK men så är det inte lika mycket omfång på den heller....

Det är helt enkelt omöjligt att äta kakan och ha den kvar...
 
"6. ÅNGERRÄTT

Som privatperson har du 14 dagar på dig att ångra ditt köp från den dag du mottagit varan. Varan ska då vara i väsentligen oförändrat skick.

Om du vill ångra köpet på en vara bör du först kontakta oss för att få ett returnummer. Returnumret snabbar på och underlättar hanteringen av ditt ärende. Det är kundens ansvar att bekosta returfrakten samt att tillse att varan kommer tillbaka till oss i oskadat skick. Se därför till att varan emballeras väl. Om något skulle hända med varan trots att den emballerats på ett tillfredställande sätt är det Posten som är ersättningsskyldiga. Viktigt att veta är att returen inte är godkänd förrän vi kontrollerat varan. Vid godkänd retur så återbetalas pengarna till ditt konto snarast och senast inom 30 dagar. Vid ej godkänd retur så returneras varan och frakt debiteras.

Förseglade produkter som exempelvis ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram omfattas inte av ångerrätten om förseglingen är bruten och går därför då ej att returnera.

CyberPhoto tillämpar konsumentverkets riktlinjer och följer därför Distansavtalslagen och Konsumentköplagen samt Branschreglerna för postorder"

källa : https://www.cyberphoto.se/faq/leveransvillkor.phphttps://www.cyberphoto.se/faq/leveransvillkor.php
 
Har precis samma erfarenhet av Tamron 18-270, på en Canon 7D. Teoretiskt väldigt tilltalande, ett allt-i-ettobjektiv, och trevlig storlek som reseobjektiv, men aldrig riktigt skarpt, framförallt inte vid de länge brännvidderna. Jag tror att det är en relativ omöjlighet optiskt, det blir för mycket glas, och sedan blir det ju väldigt långt och svajigt max utzoomat, man kommer aldrig från skakoskärpa, även med stativ, objektivbajonetten blir för lång. En annan effekt är att man blir lat, jag tenderade att sitta stilla och vrida på objektivet istället för att vara aktiv oc leta vinklar, men det kanske är jag. Föredrar de kortare zoomobjektiven, och kör mer och mer också med fasta objektiv. Jag tror att det är gäller alla de sk superzoomarna, dvs alla objektiv med stort zoomomfång, särskilt när objektivet förlängs i kraftig mening vid zoomingen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.