unoengborg
Aktiv medlem
Tror du att Albert skulle funka med en D750 samt ett 200-500mm?
Blir nog inget vidare. Satsa på ett stativ utan mittpelare, med så få leder och lås som möjligt samt en bra gimbal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror du att Albert skulle funka med en D750 samt ett 200-500mm?
Tacke för tipset, men då hoppade priset upp till ~ 12 lusentappar. Och därtill kommer kulan...Som mitt-emellan-stativ tycker jag mycket om Mountaineer. Exempelvis 2542. Har provat några olika Gitzo genom åren men detta stativ är det som blivit kvar. Det är taktilt och fint att arbeta med och stadigt för sin låga vikt.
Gitzos kulleder är inte lika bra som stativen. Till mitt 2542 har jag använt en Arca Swiss p0 Monoball som jag varit väldigt nöjd med.
Räcker mer än väl. Verkar däremot som att både Benro och Sirui inte finns på den lokala marknaden, utan en mängd andra märken i " kolfiber" (och då är det ju automatiskt bra, eller !?), med namn som jag aldrig hört talas om.Hur högt behöver du, har ett Benro men mitt kan nog inte bli mer än 6dm
Om det inte känns billigare, så köp något enkelt så att du klarar resan. Så kan du titta på något i lugn och ro när du kommer hem. Jag har köpt Leofoto stativ och huvud de senaste, men har och BenroRäcker mer än väl. Verkar däremot som att både Benro och Sirui inte finns på den lokala marknaden, utan en mängd andra märken i " kolfiber" (och då är det ju automatiskt bra, eller !?), med namn som jag aldrig hört talas om.
Dessa "kolfiberstativ" håller jag mig helst borta från, därför är jag lite fixerad vid namn som jag känner till, s a s. Men då är det det där med tillgången då.
Sedan visade det sig att den kandidat jag var/är intresserad av (Gitzo), är dyrare här än hemma (genom Amazon, skall nämnas).
Hur är det möjligt !?
Det är ju en tanke, men det känns som att kasta pengarna i sjön och jag är en vanlig enkel löneslav som tyvärr inte plockar pengar från gatan.Om det inte känns billigare, så köp något enkelt så att du klarar resan.
Räcker mer än väl. Verkar däremot som att både Benro och Sirui inte finns på den lokala marknaden, utan en mängd andra märken i " kolfiber" (och då är det ju automatiskt bra, eller !?), med namn som jag aldrig hört talas om.
Faktum är att Siuri finns, jag hittade en butik som kunde vaska fram ett med kort varsel. Men efter att ha känt på ett Gitzo....Det kan inte vara så att dom säljs under andra varumärken på den marknaden? Kan vara värt att undersöka iaf.
Ja, Benro eller Sirui, spelar kvitta. Hittade som sagt ett alternativ av Sirui till ett attraktivt pris, men det fanns inte i lager.Jag har Benro med kolfiberrör. Ingen mittpelare men nivelleringsplatta. Men jag kommer inte ihåg modellbeteckningen utan att titta på det.
Det är i alla fall stabilt nog till det du vill göra.