joakim_k
Aktiv medlem
I rubriken låter det kanske lite konstigt med så pass spridda brännvidder men jag ska förklara. Idag har jag 5dII och 5dIII med 24-70/2.8, 50/1.2 och 70-200/2.8 II. Jag ska köpa en glugg till men kan inte bestämma mig. Funderar på 135/2.0 då jag fotar mycket porträtt och mode. 70-200 funkar ju ok till detta men jag trivs inte riktigt med att jobba med det objektivet under lång tid. Det är för stort och tungt. Blir inte heller särskilt bra i motljus. Vilka fördelar förutom ljusstyrkan har 135an mot 70-200? T ex om bokehn är snyggare, kontrasten, färger osv.. Finns det inga direkt fördelar kan jag ju lika gärna använda gluggen jag redan har.
Blir det ingen 135a funderar jag på att istället köpa 35/1.4 och använda till mer allmänfotografering, gatufoto osv.. Jag har ju redan 24-70 men det är tungt och fångar mycket uppmärksamhet. 35an har ju också mycket bättre ljusstyrka vilket kan vara trevligt.
Kan inte bestämma mig! HJÄLP! Vad tycker ni? Kom gärna med förslag och tankar.
Blir det ingen 135a funderar jag på att istället köpa 35/1.4 och använda till mer allmänfotografering, gatufoto osv.. Jag har ju redan 24-70 men det är tungt och fångar mycket uppmärksamhet. 35an har ju också mycket bättre ljusstyrka vilket kan vara trevligt.
Kan inte bestämma mig! HJÄLP! Vad tycker ni? Kom gärna med förslag och tankar.