sundis73
Aktiv medlem
Jag går i funderingarna mellan två alternativ till nyköp av kamera och objektiv.
Behöver lite tips och råd.
Mitt första alternativ är att köpa en EOS 30D med Sigma 17-70/2,8-4,5DC
Mitt andra alternativ är att köpa en EOS 350D med Canon 17-55/2,8 IS USM
För båda alternativen blir ju totalpriset ungefär detsamma och jag tänkte komplettera båda köpen med något lämpligt telezoom.
Min fråga är nu, vilket av de båda är bästa köp?
Är 30D så mycket bättre att det ändå lönar sig med det sämre objektivet, eller ska jag satsa på en "mindre bra" kamera och lägga krutet på objektivet?
Det går ju att köpa annan optik senare men just nu hade jag tänkt klara mig med de jag köper en tid framöver.
Jag är ganska ny i området digitala systemkameror så åsikter är väldigt välkomna.
Behöver lite tips och råd.
Mitt första alternativ är att köpa en EOS 30D med Sigma 17-70/2,8-4,5DC
Mitt andra alternativ är att köpa en EOS 350D med Canon 17-55/2,8 IS USM
För båda alternativen blir ju totalpriset ungefär detsamma och jag tänkte komplettera båda köpen med något lämpligt telezoom.
Min fråga är nu, vilket av de båda är bästa köp?
Är 30D så mycket bättre att det ändå lönar sig med det sämre objektivet, eller ska jag satsa på en "mindre bra" kamera och lägga krutet på objektivet?
Det går ju att köpa annan optik senare men just nu hade jag tänkt klara mig med de jag köper en tid framöver.
Jag är ganska ny i området digitala systemkameror så åsikter är väldigt välkomna.