Maria87
Ny medlem
Hej alla,
Jag är ny här och undrar lite kring om jag tänker rätt i val av kamera. Förstår att det finns många trådar kring detta, men har inte hittat någon som hjälper mig
Den kamera jag nu lutar åt är Nikon 1 J2 enligt följande erbjudande:
http://www.netonnet.se/art/foto/sys...kamera/nikon-1j210-3030-110black/180091.5909/
Prioriteringar:
1. Vill kunna få bra bilder på motiv i rörelse (framför allt hundar)
2. Vill ha en enkel kamera som går att avancera lite med om andan faller på
3. Vill gärna kunna ta okej bilder i lite mörkare situationer (ett plus men inte det viktigaste)
4. Priset får gärna vara rimligt i förhållande till kamerans egenskaper.
Om jag har förstått rätt är Nikon det enda riktigt snabba alternativet om man inte vill ha en stor SLR-kamera att släpa på.
Har jämfört de olika versionerna (v1, v2, j1, j2, j3 och s1).
Frågor:
- Hur viktigt är det med elektrisk sökare som på v1 och v2? Kommer det vara svårt att anpassa inställningar med bara display?
- Är J2 en bra kamera enligt mina kriterier? Är det värt att lägga ut det dubbla för en v2 eller j3?
Tacksam om någon orkar ta sig tid att svara
//Maria
Jag är ny här och undrar lite kring om jag tänker rätt i val av kamera. Förstår att det finns många trådar kring detta, men har inte hittat någon som hjälper mig
Den kamera jag nu lutar åt är Nikon 1 J2 enligt följande erbjudande:
http://www.netonnet.se/art/foto/sys...kamera/nikon-1j210-3030-110black/180091.5909/
Prioriteringar:
1. Vill kunna få bra bilder på motiv i rörelse (framför allt hundar)
2. Vill ha en enkel kamera som går att avancera lite med om andan faller på
3. Vill gärna kunna ta okej bilder i lite mörkare situationer (ett plus men inte det viktigaste)
4. Priset får gärna vara rimligt i förhållande till kamerans egenskaper.
Om jag har förstått rätt är Nikon det enda riktigt snabba alternativet om man inte vill ha en stor SLR-kamera att släpa på.
Har jämfört de olika versionerna (v1, v2, j1, j2, j3 och s1).
Frågor:
- Hur viktigt är det med elektrisk sökare som på v1 och v2? Kommer det vara svårt att anpassa inställningar med bara display?
- Är J2 en bra kamera enligt mina kriterier? Är det värt att lägga ut det dubbla för en v2 eller j3?
Tacksam om någon orkar ta sig tid att svara
//Maria