Annons

köpråd canon 400d & sony a200

Produkter
(logga in för att koppla)

m3l1n

Ny medlem
planerar att köpa min första systemkamera och behöver råd av er som har lite erfarenhet:)

har fastnat för canon 400d & sony a200.

vet ni några för och nackdelar på modellerna eller varför jag just ska köpa den modellen osv (motiverade svar)


tack på förhand och fråga ifall ni undrar nått!
 
Nej, du kan absolut inte lita på Mediemarkts personal.

Har du provat att söka i forumet? Det finns nog en hel del trådar som diskuterar just din fråga.
 
var det jag förstogd :p har sökt lite på a200:an men inte hittat så mkt recensioner eller för och nackdelar ... 400d står det mkt om
 
Köp den kamera som är skönast att hålla i, och som har det bästa användargränssnittet.

Många (Canonägare) kommer att hänvisa till ett digert objektivutbud, bra andrahandsvärde, lågt brus, snabb autofokus och en massa andra argument för att köpa EOS 400D.

Sanningen är snarare att bägge märkena kan erbjuda de objektiv du kan tänkas behöva, har hyfsat andrahandsvärde, snabb autofokus och lågt brus.

Praktiska skillnader är minimala om ens det.

Handhavandet är viktigast - det är trots allt det som avgör hur bra och smidigt du kommer att använda din kamera.
 
m3l1n skrev:
var det jag förstogd :p har sökt lite på a200:an men inte hittat så mkt recensioner eller för och nackdelar ... 400d står det mkt om
Inte så konstigt med tanke på att a200 kom i år medan 400d kom 2006 och nog var en ganska bra kamera jämfört med de modeller som fanns då. Uppenbara fördelar för a200 är dock lite större skärm och bildstabilisering på alla objektiv. Troligen har den även bättre AF eftersom dess AF är bättre än min A100, som jag tyckte hade bättre AF än 400D (speciellt i dåligt ljus).

Allt detta, och släppet av 450D, gör nog dock att du kan få 400d riktigt billigt idag och det är absolut ingen dålig kamera.

Vet inte om det dragit igång än, men ägaren till photoclubalpha.com postade nyligen på DPReview att Sony Europa verkar planera en rejäl priskampanj på a200an snart för att konkurrera med billiga Nikonkit, så kan vara värt att vänta om du funderar på den kameran.
 
Senast ändrad:
Personligen hade jag väl valt A200..Men förmodligen även för att jag själv har en. Väldigt skön att hålla i. 400D tycker jag ligger högt i pris för att vara en kamera som kom för 2 år sen..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.