Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpes: bilder från fotosidan-medlemmar!

Produkter
(logga in för att koppla)
Även om idén om att fråga efter bilder hos fotosidans medlemmar är kul tror jag att du hittar snabbare vad du vill ha genom att söka själv i FS bildarkiv. Du kan sedan plocka bilder som passar precis din smak och kontakta fotograferna i frågan själv. Tror inte att många nekar dig en kopia att hänga på väggen.

Bilderna som är presenterade hittils i denna tråd har stor variation i både känslan och teknisk kvalitet. Det är svårare att välja något passande av ett såpass relativt litet urvall. Tycker jag i alla fall. Men det är klart du tycker kanske annorlunda.

Lycka till! :)
 
Jag gjorde samma sak när jag flyttade in i min nuvarande bostad. Jag prydde väggarna med FS-bilder.

Jag letade dock runt på fs och kontaktade de fotografer som hade bilder som föll mig i smaken.

Snacka om fina väggar jag fick :)
 
timofej skrev:
Även om idén om att fråga efter bilder hos fotosidans medlemmar är kul tror jag att du hittar snabbare vad du vill ha genom att söka själv i FS bildarkiv. Du kan sedan plocka bilder som passar precis din smak och kontakta fotograferna i frågan själv. Tror inte att många nekar dig en kopia att hänga på väggen.

Bilderna som är presenterade hittils i denna tråd har stor variation i både känslan och teknisk kvalitet. Det är svårare att välja något passande av ett såpass relativt litet urvall. Tycker jag i alla fall. Men det är klart du tycker kanske annorlunda.

Lycka till! :)

Jag har inte hunnit titta på allas bilder än (för fint väder för att sitta inne), men jag ska göra det. I helgen skulle det visst bli sämre väder i Skåne så får jag nog tid.

Ja, jag kanske bara ska kolla runt lite bland favvo-fotograferna och fråga istället -- tänkte inte så långt :)
 
Arleklint skrev:
Jag gjorde samma sak när jag flyttade in i min nuvarande bostad. Jag prydde väggarna med FS-bilder.

Jag letade dock runt på fs och kontaktade de fotografer som hade bilder som föll mig i smaken.

Snacka om fina väggar jag fick :)

Roligt att höra! Lägg upp en översiktsbild :)

Var det "lätt" att övertala fotograferna? Nu är ju du en av de kända profilerna här på FS så det kanske är lättare då :)
 
Det spelar nog ingen roll vem man är.
Alla vill nog att deras bilder skall synas och komma till användning, så det var inte svårt.

Något jag stötte på ibland var att bilden inte visade sig hålla i det format jag ville ha, men annars var det inga problem. Jag betalade en slant för bilderna.

Jag skulle kunna länka mina bildval, men jag vet inte om bilderna finns kvar på fs idag. Jag kan kolla.
 
Re: Kolla här!


kollade bara lite snabbt (sitter på jobbet), och iaf den första gillade jag jättemkt!

nu kan jag inte köpa allas bilder, men jag ska ta mig tid att kolla runt ordentligt.
 
Kolla gärna på mina bilder, har en del landskap o lite annat blandat.

Har själv denna i 100x70 förstoring på väggen hemma.
 

Bilagor

  • 41af836658de22.jpg
    41af836658de22.jpg
    95.1 KB · Visningar: 115
Har du svårt att välja själv eller? Fotosidan har många fina alster som dock kan vara svåra att finna ibland. När du valt är det bara att kontakta fotografen för ev köp. Är du intresserad av mina bilder kan du kontakta mig. De flesta av mina bilder är till försäljning, dock är det sällan någon hör av sig. Priset är 1200-1500 kr för en "normalbild" monterad i passepartout. Billigt för ett handgjort och arkivbeständigt gelatinsilverfotografi från mörkrummet som jag ser det. Många tar mer för sina datautskrifter eller RA-4 kopior från digitalfiler som kan massproduceras med en knapptryckning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.