Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

IdaaLj

Medlem
Nu är det så att jag ska köpa en digitalsystem kamera men jag är totalt nybörjare på detta, så jag tänkte att ni kanske kunde ge mig lite råd :)

Jag ska främst ta kort på mina djur som består av hundar, hästar och reptiler i olika former och storlekar, allt från 4 cm till 4 m.
Men även naturfoton och på människor.

Har tittat lite på Nikon D50 och tycker att det verkar som en bra nybörjar kamera som inte kostar allt för mycket.

Priset är väldigt viktigt då jag går 3dje året på gymnasiet och har inte mycket pengar att spendera.

Så en billig kamera som ändå kan ta bra bilder, kan ni rekomendera någon?

Mvh Ida

En D70s går att få riktigt billigt nu, då får du ett lite bättre objektiv med i kitet, annars är D50 en väldigt trevlig kamera.

McRill

hästar hundr. kräver en kamera med snabb respons/ seribild tagning en eos 30d passar fint vet inte om din ekonomi tillåter d men de kostar 10000

Ja D70s kostade ju ungefär 1000 kr mer än D50, är den mycket bättre?

10000 har jag tyvär inte råd med.
Men det är ju trevligt att kunna ta bilder på hunden och hästen i rörelse också.

Nja, kameran är nog likvärdig, men 18-70 gluggen är nog lite vassare än 18-55án. Men den nya D40 kanske kan vara ett alternativ oxo. Lite mindre hus, men klarar bara afs objektiv, där motorn till autofocusen siter i objektivet.

McRill

Oj, nu tappade jag bort mig, är som sagt totalnybörjare på detta och det är där va helt borttom mitt ordförråd :p

Men jag tycker att D50 verkar riktigt bra för mig :)
Men jag ska kika vidare på dina alternativ imorgon.