Annons

Köpa Samsung GX-10 + objektiv Begagnat.

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotobiten-67

Aktiv medlem
Hej!

Jag står i valet och kvalet om att köpa en Samsung GX-10 som är snart ett år inklusive orginalzoomen 18-55mm, samt ytterligare 2st objektiv det ena, Ett 90mm/2,8 Tamron macro, föregående modell och ett Tamron 17-50mm/2,8
Den som säljer detta vill ha 7000:- för hela paketet.
Tyvärr så tappade han den i backen från sittande ställning så att vredet till bildstabilisatorn lossnade och gick ej att återfinna på den lövbeklädda marken. Som tur i oturen så fick aldrig objektivet någon smäll.

Är det ett bra pris eller kan det kosta mycket att byta stabilisatorvredet?

Mvh Lasse
 
Fall kan skada kamera

Om en kamera fått ett hårt slag kan slutaren-mekaniken ta skada. Man vet inte om den är skadad eller ej. Jag skulle vara mycket tveksam till att köpa en kamera som fallit i backen....Då ska priset vara mycket billigt ifall... ifall...
 
Jag fick precis reda på att vi hade missuppfattat varann kompisen och jag, han hade inte tappat kameran till marken. Istället så gick knappen till bildstabilisatorn av när han skulle ändra inställningen på den så knappen föll till marken.
Nu har jag prutat lite mer på paketet och får hem Min första Digitala slr i början på nästa vecka. :)
Jag tackar för inlägget i alla fall.

Mvh Lasse
 
Då borde reparationen av knappen gå på garantin, men det är inte säkert att garantin gäller annat än för originalköparen.
 
Får du med kvittot skall det inte spela någon roll om du är orginalköparen är min uppfattning...
Bara att reklamera
 
Billigt

Det låter billigt, Tamron 17-50 ligger nog på 3000:- eller över och 90 makro är en fin glugg. Sen kan man vara tveksam till skicket på kameran, om den har fått en smäll eller inte. Det som inte sägs är om kameran är sliten och hur "långt" den gått.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.